Nuffnang Ads

Wednesday 27 August 2014

Perempuan memang suka pandang-pandang kan?


Aku dari kecik memang takde kawan perempuan. Sangat. Entah kenapa aku tak tau..maybe sebab latar belakang aku yang anak perempuan tunggal dalam family kot..that's why tak biasa ada kawan perempuan. And..that's why end up as tomboy..oops..ex- tomboy. 



Bila selalu kawan dengan budak lelaki..bila masuk sekolah rasa kekok nak kawan dengan kawan perempuan. Bukan apa sebab zahirnya buat kawan dengan lelaki jauh lebih senang dari kawan dengan budak perempuan sendiri. Aku bukan nak judge kaum sejenis aku tapi berdasarkan pengalaman aku yang dah 30 tahun ni hah...boleh kira dengan jari la berapa ramai kawan perempuan yang aku ada.

Lelaki bila berkawan tak memilih. Tegur2 sikit dah boleh buat kawan dah...sometimes aku jelous jugak dengan husband aku..sangat senang berkawan dengan semua orang..sekarang ni sumer kawan husband aku ibarat kawan aku jugak sebab diorang memang jenis sempoi bab2 kawan nih..

Why I end up writing this entry sebab aku perasan, perempuan memang suka pandang aku dari atas sampai bawah pastu bagi jelingan, renungan yang pada aku entah apa2. Sebab aku kalau aku tak nak tengok seseorang atau aku rasa apa yg aku nampak tu macam aku maleh nak tengok, aku just buat bodoh atau aku tak pandang langsung pun orang tu. Apakah aku ni kategori yang huduh sangat sampai ko nak jeling2 aku tak bertempat? aku bukannya buat salah dengan kau pun! yang nak jeling tak tentu pasai tu wat per?

Dah nak masuk 30 tahun, benda ni still tak berubah. Aku tak cakap semua perempuan akan jeling macam tu but ada certain2 klik yang memang suka dok pandang2 orang as if diorang ni high & mighty giler2. Nak contoh? Hah baca kat bawah ni:

1- Sorry to say, I really dont want to say this tapi majoriti yang suka dok jeling2 orang ni adalah dari kategori perempuan bertudung. Jenis tipikal Malay. These are the ones. Dahlah pandang orang semacam, pastu dok gelak2 dengan kawan dia..bisik2..soksek..pastu senyum simpul kat kita as if kita ni hina sangat. 

2- Perempuan perasan cantik. Ko ingat ko dok hias, mekap muka ko, pakai baju ala2 fashionista akhir zaman ni  ko bagus sangat? Pastu bila kita yang biasa2 tak mekap sangat, tak pakai baju macam pokok krismas like them tu mula lah dok pandang kita sebelah mata. Konon tak sama level ngan kita la tu. Pui!

3-Girls2 muda2 yg baru nak up. Serious group ni memang annoying giler. Hah..ni mesti kes perasan muda, lawa, cantik dan ngetop macam group kedua di atas. Bila pandang kita yang dah tua ni..serius hormat pun idak. Adakah ni remaja2 yg bakal mewarisi Malaysia? Hmmmm.

Contoh kat atas ni adalah some of the few examples yg aku boleh enlistkan setakat ni. Sebab girls like them are too obvious. It's not I have something against them. It's just them I was wondering if other people did encounter such behavior as well. Harap tak ada yang terasa dengan entry ni sebab ini hanya pendapat peribadi aku jer.

or is it just me? Nah.

P/S: perempuan cantik memang takkan pandang perempuan cantik. dan takkan mengaku antara satu sama lain yang salah seorang cantik. Mengaku sekarang!. Gambar google.



1 comment:

  1. Memang betul! Especially yg no.1 & 2. Masa i naik flight from Swiss to KL, anak mak budak ni pandang2 sarcastic pastu jeling! Pehal?!? Pastu dgn laki2 bukan main lagi tersengih2 & gedik (categori no. 1 tu). Sorrylah kalau kita ni lagi lawa dari dia! Kan?

    ReplyDelete