Nuffnang Ads

Tuesday 2 September 2014

Awek selfie tengah jalan...Kalau cantik ..buat apa pun cantik!!

Kenal dengan minah kat bawah ni? Kalau takde orang post kat facebook aku pasal awek lawa sorang ni...aku pun tak kenal dan tak tau pasal dia ni..




Ni sumer gara2 gambar dia yang diupload ke laman sosial oleh tuan empunya badan sendiri ketika minah ni tengah dok sibuk berselfie di tengah kesesakan jalan raya.


Bila aku nampak gambar ni for the first time...aku dok pikir..apa motif minah ni selfie kat tengah panas masa jalan tengah jem giler...dia ni wartawan nk cover pasal kesesakan trafik ke ..atau saja nk melawan arus amik gambar yg orang lain tak pernah buat...ataupun nk tunjuk muka kiut dia tu ha?


Aku bukan apa...nak dengki jauh sekali. Kalau ye pun nak kreatif..agak2 la. Dibuatnya malang tak berbau teraccident ke walaupun tengah jem..kena ragut ke....hape ke...sapa yg susah? Mike dan keluarga mike ler...ate sape lagi?


Tapi...orang Malaysia ni kan "suka benda2 macam ni. Aku tgk gambar dan cerita pasal minah ni byk dishare kat facebook. Rata2 ramai yg suka dan anggap perlakuan minah ni "comel". Comel ke? Bila dah jadi ala2 viral share kat facebook..of course ramai nk tau sapa minah hot ni kan? Selidik punya selidik...rupanya awek sorang ni anak kepada komposer terkenal Malaysia satu masa dulu..Fauzi Marzuki. Nama minah ni..Nadia Fawzi. Well...you can Google if you want.


Cuba kalau yg buat aksi sebegini mukanya tak seberapa ataupun biasa2 jer... Aku rasa mesti ramai yg kritik giler2. Silap haribulan ada orang buat facebook anti perlakuan sebegini. Ahaks.


Nak buat macam mana...cantik menghalalkan cara. Kalau muka lawa, hensem.....buatlah apa pun..semua orang suka. Benda ni normal.. kat mana2 pun sama jer. Untungla jadi org cantik atau hensem. Ye dak?


P/s: tak paham dengan benda2 macam ni. Sumber gambar google.

No comments:

Post a Comment