Nuffnang Ads

Wednesday 18 December 2013

Journey starts: Life after marriage~

Pergh..mmg betul2 berhabuk la blog aku ni gamaknya..Hai..hai..how are u? I am fine thank you. Hehehe. Selepas almost 1 bulan lebih jugaklah aku tak mengupdate blog dek kesibukan wedding aku yg baru je selesai, Alhamdulilah. Even byk sgt dugaan dan perkara2 yg sgt menguji kesabaran sepanjang majlis pernikahan, bersanding dan bertandang..syukur, selamat jugak akhirnya. Syukur sgt. Alhamdulilah.

And, dah dekat 2 minggu jugaklah aku bergelar isteri org. Isteri kepada seorg suami yg sgt penyabar, kelakar, sempoi dan yg paling penting, we love each other. Best kawin? Best sgt. Hihihihi.

Actually, life lepas kahwin ni takde la byk beza sgt, lebih kurang je sblm kawin. Cuma, ada beberapa perkara yg agak major dlm hidup aku dah berubah. Contoh, tempat tinggal. Dah kawin, aku tinggal dgn parents suami aku. Tinggal di rumah mertua. Tapi, aku ok jer. Alhamdulilah jugak dpt mertua yg sporting dan memahami. Aku masih lagi dlm mode utk menyesuaikan diri dgn kehidupan dan lifestyle belah mertua aku yg pada aku sgt..sempoi! smpai aku sendiri naik segan, tapi dah boleh lah adapt sket2.

Dulu pegi balik keje naik LRT jalan kaki, skrg suami yg hantar ke LRT station. Balik pun dia jgk yg jemput. Kenapa tak naik kereta? AHhahahhaha. Aku tak reti bwk kete. Lesen ada tapi dh lama dah mati. Nak idupkan kena pegi kursus alek alahai malehnya. Tapi, one day..someday..one fine day..aku akan amik lesen balik. Bila..tak tau. Hahahhaa.

Dulu masa belum kawin, makan malam balik keje bedal je la apa yg ada. selalu malam aku x makan sgt pun, makan roti tak pun sekali sekala bedal meggi. Tapi, ni bila balik keje mak mertua aku masak, tau lepas mandi solat apa sumer tuh..melantak kat bawah. Bwahahahahha. Teruk sungguh menantu sorg ni.  Kengkadang aku rasa segan pun ada. Yela , sumer dah ready. Beza sungguh kalau aku kat umah sendiri. AKu la yg mengemas, masak, basuh baju..bla,..bla,... Kena culture shock plak. Nak tolong mak mertua aku cakap takde apa sgt nk tolong. Even dia ckp macam tu pun, aku tolong jer apa2 yg patut dibuat tu ha..



Papepun, life after marriage makes me happy, sbb boleh berkepit dgn husband aku 24 jam, nak pegi mana2 pun senang. balik lmbt pun senang. Dia pun tak payah dah nk antar aku alek Gombak yg nun jauh di sana tu hah. Best. :) Hari2 dating dgn husband sementara masih takde anak lagi ni hah. Everyday is a honeymoon..chewah.

Err..nk tulis apa lagi ek? for now, cukuplah smpi sini. Nanti kalau berkesempatan aku akan upload gambar2 time kawin plak.

Chow.







No comments:

Post a Comment