Nuffnang Ads

Monday 30 December 2013

Blog review: Top 10 most hit topic for the year of 2013

Moshi..moshi..apa khabar? sihat? Alhamdulilah..wah..dah dekat nak masuk tahun baru dah gamaknya kita ni kan? lagi 2 hari dah tahun 2014. So..apa azam tahun baru korang? Takde azam lagi? takpelah..aku pun sama gak..every new year aku tak pernah berazam. Everything just go through naturally. Aku pun tak tau nak berazam macam mana ha..apa pun yang aku buat..aku akan buat spontan. Kalau aku rasa nak buat, aku akan buat sampai habis..Heh.

Dah nak masuk tahun 2014 ni...aku pun rasa elok2 jugaklah kalau aku review balik sepanjang aku tulis blog ni apa topik yang paling hot dalam blog ikan bilis aku ni ha..Here we go..

1- Review : Cosmoderm Gentle Series - 462 Hits. 

Comment blogger: Mak aii..masa aku buat entry ni tak pernah aku terpikir hits aku akan setinggi ni wei. Serius tak pernah sangka pun. Tapi, melalui hits ni jugak aku tau la ramai yang terbukak hati nak pakai Cosmoderm ni kan? Good. Support Malaysia produk. :)

2- Bausch K Branded Stainless Steel - 368 Hits

Comment Blogger: Ini jugak antara topik hit dalam blog aku. Rasanya mesti ramai orang nak kawin kan tahun ni. Tu yang asyik dok google "cincin untuk lelaki" kot. Keluar la topik aku ni ha..Hihihihi.

3- D Massela Collection Boutique vs Seri Mempelai Collection - 205 Hits.

Comment Blogger: Niat aku membandingkan dua buah butik perkahwinan ni bukan untuk menjatuhkan sesiapa. Tapi cuma nak meluahkan pendapat berdasarkan pengalaman dan jugak personal preferences dari sudut sebagai seorang customer. Full stop.

4-Wang Hantaran Mahal?? Susah nak kahwin?? - 205 Hits.

Comment Blogger: Hits sama macam topik di tangga ketiga. Tapi yang ni aku letakkan kat tangga keempat sebab ianya bersifat general. Topik ni jugak aku buat berdasarkan pengalaman sendiri dan pendapat sendiri semata-mata.

5-Review Gadget: Nokia Lumia 520 - 76 Hits.

Comment Blogger: Entry ni pun atas pengalaman sendiri jugak. Dah kebetulan time tu aku memang tengah jakun pakai Nokia Lumia ni pun ha. Excited bebenor.

6-Review Produk: Ronasutra Mineral Oil based Make Up - 69 Hits.

Comment Blogger: Dari first day aku post entry ni, everyday hits dia makin naik. So..aku tau mostly pembaca blog walking maybe suka bab2 review produk kecantikan, make up based ni ha..Dan of course la sebab Ronasutra kan tengah hot sekarang ni. Sapa tengok Love You Mr Arrogant? Cuba tgk make up artist dia pakai brand apa? Ronasutra kau! Kelas gitu..

7-Wedding Review: Hantaran Lelaki dan Perempuan - 54 Hits.

Comment Blogger: Time ni mood tgh kemaruk nak kawin. Tu yang bersemangat jer nak tulis entry pasal ni tapi gambar takde. Terpaksalah merepek dalam post ni.Bila nak upload gambar tak tau? hihihihi.

8- Congrats Lee Byung Hun & Lee Min Jung!! - 30 Hits.

Comment Blogger: Aku memang kipas susah mati Lee Byung Hun. Dan aku tau dia kahwin dengan Lee Min Jung aku rasa tersangatlah sesuai gitu. Si hensem dgn si comel! Kelas! Seriously, I rather him marrying Lee Min Jung than Song Hye Gyo. Sebab Song Hye Gyo memang lawa tapi high end sgt. Maybe that's why break up.

9-Novelis Thriller No 1 Malaysia Ramlee Awang Murshid - 47 Hits.

Comment Blogger: Mamat ni memang dah ramai peminat. Termasuklah aku. Entry ni sekadar nak berkongsi dengan pembaca penulis novel favourate aku.

10- Tinggal 4 bulan - 28 Hits.

Comment Blogger: Mesti korang ingat apa maksudnya dengan tinggal 4 bulan kan? Jangan risau, sebab aku bukannya nak meninggalkan negara mahupun meninggal dunia (Nauzubillah)..aku cuma akan beralih ke bab baru dalam kehidupan aku which is I am getting married. Topik jer yang suspense. Heh.


Overall, melalui pengamatan aku, kebanyakan pembaca yang singgah kat blog aku ni lebih suka kepada review produk-produk mahupun gadget. Dan kebanyakan entry yang aku post yang lebih menjurus kepada serius atau critical thinking kurang hits. Mungkin sebab search engine tak dapat cari ataupun pembaca yang blog walking tak berminat nak baca entry aku yang kengkadang panjang berjela mengalahkan buat esei untuk SPM. Entry yang berbaur politik..haram..tak sampai 10 hits pun!

So, based from this small input of survey, trend..so next year mungkin aku akan lebihkan review untuk produk-produk sebegini dan mungkin walaupun mustahil, aku akan kurangkan merepek dalam blog aku ni ha.. Hahhaha. Kalau ada pun korang layan je la k..


Whatever it is, to all readers who had been visiting my blog wherever you are..thank you for reading. I know there's not much infor in my so called lame blog but still by doing an entry in this blog has been quite a journey to me. Lot's of fun  that I have been through and still..I love my blog & I love blogging..!!

Rather than Happy New Year..I prefer to say "Selamat Tahun Baru" sebab kita tak tau samaada tahun depan bakal menjadi tahun yang selamat buat kita.. (Ungkapan dipetik dari Metro 27hb Disember 2013, by Kunta Kunte).

Chow  Peeps!



No comments:

Post a Comment