Nuffnang Ads

Tuesday 24 December 2013

Saja2: Kenapa suka blogging

Hai..hai..hai..buat apa tu? tgh lunch? atau tak lunch disbbkan hari ni ofis tutup awal? nak tunggu masa balik?Apa pun yg korang buat I wish you well and happy always..chewah..hehehehe



Entry aku kali ni pasal "Kenapa suka blogging?" atau..kenapa korang suka tulis blog? Macam mana boleh terjebak dlm dunia blogging? Well, masing2 mesti punya jawapan yg tersendiri kan? Ada yg kata saja suka2..saja2 nk asah bakat penulisan..suka meluahkan perasaan dan berkongsi benda, pendapat, review dgn org lain..dan tak kurang jugak yg nk populariti, glamor..konon2 muka perasan comey mekap tebal pastu ada org komen"ei cantik la awak ni" mula la perasan tak tentu hala..xpun .."u ni mmg hensem la...i suka baca blog u ..tasty" Heh. Tasty? apa dia leh jilat ke blog org yg dipujinya tu? tak pun berangan nk kumpul duit nuffnang, adsense byk2.. Heh...Apa pun jawapan korang, aku ok jer..sbb aku pun terjebak dlm dunia blogging ni byk sbb..hahahaha. 

Berbalik kepada entry di atas, blogging mmg best. Aku suka blogging sbb everytime aku rasa macam ada idea atau saja nk kongsi pengalaman ke apa ke..aku akan channelkan melalui blog. Yela, aku ni kan pemalu orgnya. Dlm blog jer yg aku leh berkata2 tanpa batasan tp dilimitkan. Entry blog aku ni plak..mcm rojak..sometimes aku akan cerita benda yg aku pakai dan mmg ada hasil yg best..sometimes, personal feelings, personal view, preparation itu ini..review filem . Tapi itu semua bergantung kpd mood aku. Mixed feelings. Inspirasi aku utk bhn blogging mostly berkisar dari pengalaman dan everyday's life aku. Misalnya, aku tgk satu cerita best, then aku akan update kat blog aku. 

Honestly, kenapa suka cilok gambar Google? My answer senang jer. Maleh nk upload gambar. hahahaha. Mostly kalau blogger perempuan mmg suka letak gambar, gambar yg cantik2, gambar2 sendiri yg comey, kiut miut, posing maut habis, tapi itu terpulang pada citarasa masing2. But i am not into a picture. Teringin jugak nk letak gambar sendiri yg tak berapa nk lawa ni dlm blog sendiri tp buat masa sekarang aku  tak terbukak hati lagi nk letak gambar sendiri. Atas sbb2 tersendiri. Maleh la.. Aku lebih kepada isi blog dari gambar.I like remain mystery. Heh.

Aku suka blogging atas dasar utk suka2 dan isi masa lapang. And again, I am amazed dgn blog aku yg kecik dan buruk ni sbb  byk gak hits yg aku dpt. At least I know I have readers out there. Terima kasih sgt kerana sudi singgah dan baca apa yg aku repekkan dlm blog ni. Peace y'all. Pape pun, eventhough aku buat blog atas dasar suka suki..I love my blog, and I am enjoying it. Hit tak byk, takde ads nuffnang sgt pun aku ok jer. Sbb aku blog bukan atas dasar duit. Bukan sbb nk tepek makeup tebal pastu tayang kat blog masing2 supaya sumer org kenal dan boleh jadi the next Hanis Zalikha ataupun blogger tercantik Malaysia Tapi sbb minat. Ikut free style aku jer. So, far, dah lebih 30 post/entry aku buat untuk  blog ni dalam tempoh beberapa bulan which is for me, more than good enough.

And, mungkin jugak aku terasa mcm nk blogging sbb aku ni kaki blog walking. Suka baca blog org dan dari situlah timbul minat dan keinginan utk buat blog sendiri. Yela, asyik dok baca blog org lain jer..why not aku open aku nyer blog sendiri. So, this is what I am doing right now. 

Pape pun alasan korang utk berblogging, be urself..be original.


P/S: Gambar sumber mcm tak biasa..dari Google la.






No comments:

Post a Comment