Nuffnang Ads

Monday 5 October 2015

Mr Gunpla Cafe...

Hari sabtu last week pegi lepak tempat baru. Tempat ni kira recommendation from one of my husband's friend. Mr Gunpla cafe. Tempat untuk semua pencinta Gundam..termasuk husband aku.

Gambar cafe ni aku google kat internet jer. Sebab tak sempat nak tangkap gambar kedai dia hari tu.
So, kepada sumer yang minat Gundam Seed, Wing, Destiny..bla..bla..hah bolehlah korang melepak di kedai ni. 

Add caption

Masuk2 jer..survey dulu. Pandang kiri kanan atas bawah dulu...nak bagi first impression kata ko. Overall..cool giler tempat ni. Tgk laki aku...asyik tertoleh2 jer kejenya..

Kat cafe ni aku nk tegur satu je la. Idea, konsep cafe memang dah menarik, tapi, maybe boleh improved lagi kot. Sebab tak terasa welcoming sangat. Masuk pun..takde orang cakap welcome ke..apa ke..rasa cam lonely jap...hua3.

Pastu, order makan. Serius akak yang amik order kitaorang ari tu bawak2 la senyum sikit. Kitaorang pun segan nak order makanan. Dah lah first time datang cafe ni. Bagi la impression friendly sikit. Tapi, abang2 kat cafe ni memang sempoi. Sumer friendly habis woo...

Sementara nak tggu makanan sampai..laki aku dok survey2 dulu cafe ni..




Ni gambar yang husband aku ambil kat tingkat 1 cafe ni..Banyak giler ko gundam ni.

Semua ori. Bandai. Macam2 size kotak dia 

Kotak lagi...ada beza2 skala..

Akatsuki...abaikan jer penjelmaan di belakang tuh...

Akatsuki lagi.....

Pergh..banyak giler...


Lama gak la husband aku dok pusing cafe ni. Aku jer yang tak tau nak buat apa sebab aku bukannya minat sangat ngn Gundam..Minat pun gitu2 je la...

Then..makanan dah sampai..

Ice Lemon Tea & Caramel Machiatto

Chicken Chop Grill style

Cheese Cake!



Makanan kat sini memang sedap! Semua menu dia adalah western food. Sebab memang sedap. Chicken chop grill dia memang licin aku habiskan. Dahlah tengah kebulur kan. Apa lagi..sental la..
Tak pernah lagi aku jumpa restaurant ke..cafe ke masak chicken chop pastu letak sayur bersalut tepung. Selalu kita jumpa seafood je kan..tapi menu dia kreatif. Sebab mesti diorang tahu kalau sayur je orang taknak makan. Tu yang diorang masak ala salut tepung ni...bijak..bijak..


Dan cheese cake dia memang winner pada aku...manis lemak dia memang sesedap rasa...XD

Habis je makan...laki aku pun dah puas dok usha fav Gundam dia..so kitaorang pun nak beransur balik la dari cafe ni... Sempat tangkap lagi dua tiga gambar posing kat cafe ni..


Peace tu harus ada...

Perangnya rambut ko bang oii!! Jeles akak..

Muka excited dapat pergi lalala land dia ler tu...XD


Overall aku boleh bagi rating 8/10 la kat cafe ni. Kena improved dari segi welcoming side, pastu..kalau boleh pasang la lagu anime Gundam ni..Baru la gempak. Baru rasa macam kat Shinjuku Kat Jepun tuh...Tiru cara Starbucks.Muka jumpa customer haruslah senyum. Ni, time aku bayar bill, akak tu cakap datang lagi tapi muka serious jer. Ni nak suruh datang lagi ke halau aku? Confuse aku hah! Confirm cafe ni lagi meletops!!

Despite all that, tempat ni memang cool dan kreatif. Keep it up!! 

Dah baca ni, korang nak pegi tak???

P/S: Pendapat hanyalah pengalaman penulis semata2.










No comments:

Post a Comment