Nuffnang Ads

Tuesday 8 October 2013

Wedding Review: Hantaran Lelaki & Perempuan

Hai hai hai...lama dah tak update pasal kawin- kawin ni...memandangkan majlis aku pun mmg dh nk dekat tapi persiapan macam lagi 6 bulan kitaorg nak menikah maka aku sekarang ni tgh membalancekan diri aku antara kerja & persiapan wedding aku. Trap with work and reponsibilities to fullfill,.aduyai..fening mak jemah tau! Heh.

Anyway, sekarang ni mmg aku dan tunang aku tgh aktif menyelesaikan apa yg patut. Actually yg slow tu bukan apa pun, benda2 macam beli hantaran, nk kena isi borang nikah, buat HIV Test apa sumer tu hah. Tapi sumer tu Alhamdulilah so far still in control, so, hopefully we manage to settle all this before the big day.

Ok, entry aku kali ni adalah berkenaan hantaran pihak lelaki dan perempuan. For now maybe aku tak letak gambar, sbb tak sempat nk snap sumer benda alah tu, beli, campak dlm kete tunang pastu aku sumbat sumer brg aku kat rumah tunang aku. Kalau simpan dlm bilik aku..takut lipas buat rumah..Heh. ;p

Ini senarai hantaran dari aku untuk pihak lelaki: (7 Dulang)


1- Persalinan Baju Melayu (Trivia - memula aku nk bagi sejadah + kain pelikat, tapi tunang aku tak nak, sbb dia seumur hidup tak pernah pakai kain pelikat. Kalau aku bagi gak, dia ugut dia nak balas dgn kain batik..Aisey..xpelah..huhuhu).

2-Mandian  Badan + Body Spray+ Deodorant Mark & Spencer "Autograph". (Trivia - Tunang aku mmg suka barang kaler gelap nih, sbb tu dok pilih benda warna hitam jer...hihihi)

3-Perfume Mont Blanc "Legend" (Trivia - Bila tunang aku start kenal aku baru dia pakai perfume, perfume ni agak sentimental bagi aku & tunang sbb ini adalah first perfume yg aku bagi kat dia as gift, masa mula2 bercinta. Sampai sekarang dia mmg lekat dgn perfume Mont Blanc ni. Tak nak brand lain..Mmg Legend.. -_- )

4-Wallet+Belt Swiss Polo ( Trivia - Dalam misi mencari brg hantaran ni aku rasa dua benda ni agak susah nk carik utk tunang aku. Sbb aku tau taste dia mcm mana, syukur gak kwn dia ada bgtau try carik kat IOI Mall Puchong sbb ada sale brand Swiss Polo. Dapat gak carik yg dia berkenan. Settle).

5- Kasut formal Swiss Polo (Trivia - Sama seperti di atas. Kitaorg beli one shot).

6- Jam Tgn " Skagen" (Trivia - Kitaorg tak beli ek jam ni, Jam ni mmg tunang aku dah ada, cuma dia tak pernah pakai.. asyik buat display jer dlm kotak dia, so nk save budget, aku cdgkan baik buat "display" betul. Heh..buruk perangai sungguh kitaorg ni..ala rileks la..bukannya ada org tau. Hihihihi).

7- Coklat/Buah-Buahan/Tat Nenas/Kek (Trivia - Maybe nanti aku decide nk bg yg mana).


Ini pulak hantaran dari pihak lelaki untuk belah aku: (5 Dulang)


1- Persalinan Baju Kurung (Trivia- Yeay, dpt baju kurung, bukan kain batik. Kalau tak..nanes aku..huhuhu)

2-Telekung + Al -Quran (Trivia - Yg ni mmg biasa pihak lelaki bagi, seronok aku dpt telekung baru, hehehe).

3-Cincin + Rantai+ Cek wang Hantaran ( Trivia - Sumer org tanya naper aku tak nk pakai emas , sbb cincin dgn rantai tuh white gold +diamond, but I beg to differ. Wang hantaran pulak, cek tu hanya cek biasa yg akan di framekan, sbb ongkosnya pihak aku dah amik dulu..wat belanja hangus..mmg hangus betul la..-_-).

4- Beg tgn Charles & Keith + Swiss Polo Clutch+ Kasut (Trivia - Tinggal kasut yg aku tak jumpa lagi, kalau jumpa pun, heels dia ya Allah..tinggi nk mampus. Sorry, I'm not heels junkie.)

5-Cup cakes ( Trivia - dah request dgn tunang mintak dia kalau boleh bagilah cup cakes..sbb aku mmg suka cup cakes pun..yum..yum..yummy..;p).


Ok..inilah kesemua hantaran yg aku dgn tunang aku dah listing dan dah pun beli. Tinggal 2-3 jenis brg je lagi yg tak beli lagi ni hah..

Pasal gambar tuh..insya Allah nanti aku try snap alek..masa time majlis, senang sket.

Theme utk hantaran ni aku tak pikir lagi tgk macam mana.. dtg giler aku wat main belasah jer..hehehe..takdelah..just joking . ;)

Till then...chow.






No comments:

Post a Comment