Nuffnang Ads

Tuesday 18 March 2014

Konspirasi MH 370 : Jangan pandang remeh!

Sekarang ni memang tengah ramai orang yang dok memperkatakan tentang kes pesawat MH 370 milik MAS yang dilaporkan hilang sejak 8 Mac 2014 lepas. Mana-mana tempat yang aku pergi mesti akan bukak cerita pasal MH 370 ni. Tak lupa gak buat Raja Bomoh..tikar terbang. Pun tengah hot. Sebab sampai sekarang tikar terbang dia tak dapat cari pesawat tu. Yang dia dapat cari..hanyalah cari gaduh dengan Menteri Belia dan Sukan kita, Khairy Jamalludin yang hot! (Ouch!!). Tak habis- habis lagi tuh. Nasihat aku la..sudah2 la tu. Aku bukan memihak kepada sesiapa tapi ada betulnya menteri kita tu. Kita ni sebagai orang Islam..orang Melayu tak payahlah nak buat gimik mengarut. Buat malu kaum dan negara jer! Syirik lagi adalah!



Ok, enough bout that. Selain dari kisah Raja bomoh tu, sejak pesawat tu hilang, aku tengok berlambak teori konspirasi yang dibuat. Ada yang cakap ini jenayah terancang, agenda Amerika, agenda China dan tak dilupakan jugak agenda Yahudi (Yang ni maybe ada kaitan) dan macam2 lagi la..so, entry aku yang ni, bukan nak menambah lagi banyak2 teori konspirasi yang ditimbulkan tapi, ianya hanya luahan pendapat aku semata2, berdasarkan pemerhatian on & off aku pasal kes MH 370 hilang ni.

Pokok takkan bergoyang jika tiada angin yang bertiup. Itula sedikit sebanyak yang aku boleh simpulkan pasal MH 370 ni. Dalam banyak teori konspirasi yang aku baca, aku paling boleh adapt dengan logik dari blog ini.  Tak tahulah kenapa tapi teori yang ditimbulkan tu sedikit sebanyak lebih kurang macam apa yang aku fikir secara tak langsung. Contoh False Flag dan kemungkinan Malaysia bakal ditakluk,(Nauzubillah), aku terpikir pasal ni everytime bila aku tengok kat Astro Awani berapa ramai negara yang dah start masuk ke perairan negara. Sebagai rakyat Malaysia yang sayang dan wajib ada patriotic spirit, situasi ni sedikit sebanyak menggusarkan jugak. Yelah, banyak kemungkinan boleh terjadi cuma diharapkan kita sentiasa berada dalam keadaan berjaga-jaga. Sebenarnya teori konspirasi ni, cuma ada dua benda je yang boleh dibuat (pada aku la). Take it or ignore it! Take it maksud aku bukan telan bulat2, tapi, spekulasi yang di buat berdasarkan teori konspirasi sometimes ada betulnya. It's just the matter of thinking and how to find a solution, but at the same time, kita takkan terjerat dan menjadi mangsa keadaan.

Ignore it pulak, just think it like this.."ala..sumer ni konspirasi mengarut dan takkan berlaku! Pengaruh movie semata2.. Well, as for me, kita mungkin boleh jadi ignorant macam tu, tapi kalau ada orang yang cakap macam tu dgn aku dalam tempoh krisis sebegini, aku akan cakap dia ni si B**** dengan labu2nya. Labu jatuh dalam laut dia pun turut sama tenggelam. Reason? Simple. Orang sebegini cukup naif dan tidak memandang sesuatu kecurigaan dengan mata hati. Dia hanya akan percaya dengan apa yang dia nampak dan dengar dan hanya akan percaya apa yang dia nk percaya. Other than that..they don't care! Or probably they are afraid to admit the truth.

Apa pun teori konspirasi yang dibuat, jangan pandang remeh! sometimes, we just dont know what these people who hijacked (kalau betul kena hijacked) planned for all this. Dah masuk hari ke 9 pesawat MH 370 hilang namun tiada khabar berita mengenai penumpang dan krew pesawat which is something yang kita semua patut risau akan keselamatan 239 nyawa dalam pesawat tersebut. Imagine, kalau ada ahli keluarga kita di tempat diorang, we would feel anxious and worried all the time.

Despite kita semua mendoakan keselamatan kesemua penumpang MH 370, kita jangan lupa dengan keselamatan negara juga. It's like detour to another detour. Mengalihkan perhatian kepada satu kejadian, just to let our guard down and reveal our weaknesses to the enemy. Cunning don't you think?

p/s: Sumber gambar google. Pendapat hanya luahan penulis semata2.




No comments:

Post a Comment