Nuffnang Ads

Thursday 13 March 2014

Holiday Review: Riang ria Lost World Of Tambun!!

2 minggu lepas aku berkesempatan mengunjungi Lost World of Tambun, the second Sunway Lagoon OF Sunway Lagoon? Err..macam mana nak cakap ek? Err...tak kisah lah..-__- . ala..yang dekat Ipoh tu hah..



Aku memang asal Ipoh. Tapi, sepanjang aku tinggal kat Ipoh belum pernah lagi menjejakkan kai kat Lost World Of Tambun ni. Kebetulan plak minggu tu memang niat aku nak balik Ipoh sebab dah lama tak balik dan rindu masakan mak, kebetulan lagi sumer adik beradik aku pun ada jugak, so, memang timing ni tersangatla perfect! So, kiatorang pun decide la short holiday kat situ (Padahal 15 minit naik kereta je dari area rumah aku).

Tiket masuk ke Lost World of Tambun ni boleh dikatakan agak mahal la jugak. RM50 untuk dewasa, kanak2 RM28 , dan kalau kanak2 bawah 90 cm, free admission. So, untuk family aku, 7 orang dewasa dan 2 orang kanak2. So..total tiket dalam RM300++ la jugak. Nasib baik gak adik aku masa time beli tiket pakai kad diskaun Siswa tu ha, dapatlah diskaun 10%, kalau tidak jadi harga asal dalam RM400++. Mak aii...kopak akak nyah...nasib baik baru dapat gaji..huhuhuhu..

Even tiket mahal, aku enjoy sangat kat Lost World of Tambun ni. Rupanya tiket mahal sebab kat sini, korang bukan setakat main air je, tapi boleh main macam2 game jugak kat sini. Dan aku tak sangka kat dalam Lost World of Tambun ni ada Zoo, aka Petting Zoo. Petting Zoo ni dibuat sampai pinggiran gua2 kat situ. Pergh..first time kot aku masuk taman tema berhampiran gua.Heh.

Since ini adalah entry bergambar, maka aku pun maleh nak taip panjang berjela. Moh kite layan gambar je la...(Aisey..loghat perak aku dah mai dah..;p)

Spa kaki @Banjaran Hot Spring..pergh..berpeluh kot kat sini!  Cuaca panas lagi mau rendam kaki kat air panas.. :)

With My Aishiteru..My hubby ^_^

Cak!cak! Cak!


Sweet tak kitaorang? ececece..Perasan!


Menyibuk jer pompuan pakai baju "Stupo" nih. Ada jer nak menyendeng aku tgh tgkp gambar ! (Kata si kakak yg tak berapa tua kat belakang tu)



Muke penat!! ++ Kaki melecur kot! 



Peace y'all!!



Ok..cukup2 la si wanita yang memakai baju printed "Stupo" warna pink ni dok berposing dgn laki dia..nmpk sangat nak interframe!! Meh..orang kampung Petting Zoo pulak nak interframe!!

Aku ayam ok! Bukan merak!


Glamer tak aku! Ayam selalu warna gelap2 sket, aku ni campuran Michael Jackson ok! Kau hader??

Euwwwww!!!!!Yuck!



Aku...L.E.M.A.N



Lamb chop satu!! Aku tak pernah expect ada kambing dalam zoo ni..!!

Aku ..harimau dua alam!! Kelass kau!!!


P/s: Nak promote sket..aku pakai Naturactor Cover Face dok jenjalan panas2 buta tu hah! Kebanyakan pics ditangkap sepanjang Petting Zoo sebab tempat2 yang lain kitaorg asyik air..takut kamera rosak!
Caption hanyalah rekaan penulis dan husbandnyer yg tension tgh wat asignment!! :p














No comments:

Post a Comment