Nuffnang Ads

Monday 17 November 2014

Review Filem: Rurouni Kenshin - Kyoto Inferno

Hari Sabtu last week. Husband aku tak nak tengok movie ni sebab dia bukan kipas susah mati Rurouni Kenshin aka Samurai X. Tapi disebabkan aku memang follow anime Kenshin ni, maka haruslah aku menonton movie ini di GSC One Utama. Sebab..kat GSC jer yang boleh tengok citer ni. Tu pun kena tapis dulu nak tengok kat mana. Either kat Mid Valley, Pavillion ..last2 aku pilih tengok kat One Utama je la. Senang. Tak yah banyak songeh.




So, hari Sabtu tu..ala2 aku enjoy my own time dengan kebenaran husband la. Sebab dia memang tak minat. Takkan nak paksa ye dak. So, husband aku drop aku jer kat One Utama dan yes..off to go girl! Sebab laki aku nak buat hal dia plak. Pegi settlekan kerja dan bengkel kereta. 

Alrite.Enough babbling about things yang orang tak interested nak tahu. Hua3. 


Actually, aku ingatkan masa tayangan movie ni wayang tak penuh. Tapi, by the time nak beli tiket tayangan pukul 1.50 pm tuh, boleh kat almost semua tempat yang best dalam wayang tu dah sold out seh! Fuh..ingatkan tak ramai yang tengok. SO, aku terpaksa la duduk row keempat dari screen. Ok la. Dari tak dapat langsung. Tapi, memang full house la masa show 1.50 tu. Siap orang Jepun dan mat saleh pun hade hokeyy!

Selama 2 jam 40 minit movie ni on air..pergh aku memang enjoy giler tengok movie ni. Not to mentioned that I am one of Rurouni Kenshin anime fans, but seriously, hanya orang Jepun je yang tau nak mengadaptasi anime ke Live action yang sebenar, Bukan nak puji lebih2 tapi, dari segi originaliti, pelakon dan jalan cerita memang banyak berikan impak kepada penonton. Starting pun macam ice breaking la..,ada masanya lawak, ada lebih kepada mainan emosi dan bila time lawan fighting scene sekalipun kita rasa excited. Especially dengan background music yang best.

Masuk..masuk!

Jangan ingat kau Battusai aku takut hoh!


Dah namanya Kenshin (Takeh Satoru), of course la penarik cerita ni dari segi aksi pertarungan. Well, same like the first movie, fighting scene memang cool dan smart. Cuma disebabkan time diorang berlawan tu macam laju sangat aku terasa cam bersepah sikit. Or is it just me? Other than that..thumbs up to this movie. Really entertaining.

Kalau dalam anime, lawan Kenshin yang paling tough adalah Makoto Shishio (Tatsuya Fujiwara). Honestly speaking, memang patut pun movie ni protagonis nya adalah Makoto Shishio. Because he is Kenshin's worst nightmare. Ibarat macam bayang2 Kenshin sendiri. Bezanya, si Shishio ni ruthless, kejam, gila membunuh, psycho. Dia bukan macam Kenshin. Ye la, tengok la orangnya!

Apa tengok2?

Akulah..ketua kultus syaitan!


Other than that..I love the fact that Soujiro Seta (Ryunosuke Kamiki) & Aoshi Shinamori(Yusuke Iseya) was in the movie. Too bad Aoishi isnt that...ehemm hensem. Tapi, tak semestinya kena ikut 100% anime kan? 

Bawa pedang nak sembelih Kenshin!

Comel tak Kak Ton!


SO, part 1 untuk movie ni dah tengok..sekarang nak tunggu part 2 pulak. The best part is hari Khamis ni 20hb Nov, Rurouni Kenshin- The legend ends dah kuar dah. Tak ke sugoii gitu? Yeah..can't wait to watch the final movie as well!  Tak sabar nak tengok Kenshin berlatih final move dengan sensei dia..Seijiro Hiko (Masaharu Fukuyama). Masaharu Fukuyama...lama tak tengok mamat ni!

In Cinemas 20hb Nov 14


P/s: Andai korang perasan, Satoh Takeru ni dulu pernah berlakon Kamen Rider dan  pernah co star dengan Haruma Miura  dalam  j-Drama Bloody Monday. Tatsuya Fujiwara pulak..from Death Note. Seriously dengan berlakon live action movie macam ni menjadikan kedua2 aktor ni pelakon kelas A di Jepun. Dahsyat! Dahsyat! Sumber gambar Google.

p/s: caption hanya ciptaan penulis semata! 









No comments:

Post a Comment