Nuffnang Ads

Saturday 8 March 2014

Review Produk: Nivea In-Shower Body Lotion Skin Conditioner

Aku sekarang ni banyak sgt entry dok review produk..Hahaha....takpelah..review produk pun entry juga, ye dak?? *wink* wink*. Ada barang bagus harus dipromote so orang lain pun leh pakai. Sharing is caring what? Heh.

Korang ada masalah kulit kering tak? Aku ada. Especially bila kita keje ni duduk dalam air-cond memanjang, pastu pulak kalau keluar, kena cahaya matahari..lagila kering gamaknya kulit kita ni ha..So, not a good sign for me. Sebab bila kulit kita kering , mudah gatal2 dan mengelupas. Actually aku ni pemalas sket kalau nak letak mosturizer kat badan. sebab pada aku la..mosturizer ko letak la branded mahal apa sekalipun, L'occitane ke, Mark & Spencer ke..apa ke..tak jalannyer kat badan aku ni ha. Kering juga. As an alternatif, since aku tau krim mmg tak leh jalan kat badan aku ni, so aku guna Bio-Oil. So far, aku suka sgt guna Bio Oil. Sebab kulit tgn aku tak kering dan entah..kulit nampak glowing dan muda kot..entah! But, the price is actually quite expensive. Even satu botol kecil tu pun dan RM30++. So, dah kawin ni kan byk sgt nak pakai duit..so terpaksalah aku carik alternatif lain yang tahap power gaban dia serupa Bio Oil ni dan Money friendly..Heh.

So, aku pun ternampak la satu barang baik ni kat TV. Nivea In-Shower Body Lotion Skin Conditioner. First time aku nampak iklan dia dok ulang2 kat Astro aku agak amazed actually dan Nivea memang sangat kreatif dalam pengeluaran produk dia. Mosturizer in shower? Macam best jer benda ni. Mulalah aku ni terkinja2 gedik merengek kat husband aku suh bawak ke Watson berdekatan cari benda alah ni.



Seperti gambar yang tertera, mosturizer In-Shower ni ada dua jenis. Satu utk kulit kering dan satu lagi untuk kulit normal. Aku pakai yang botol biru punya. Sebab dah sah2 memang kulit aku obvious kot kekeringannya. Harga? Harga? Price? Murah sangat beb. RM11.90 jer. Ni harga yang aku beli kat SACC Mall, Shah Alam tempoh hari.

So, balik jer rumah, kebetulan beli lepas keje so aku pun terus try benda ni time mandi. Dari segi tekstur, nampak light warna putih susu, sedikit cair(macam shower gel) , bau dia pun best. Wangi. So, bila sapu kat badan, lepas pakai shower gel dan bilas, rasa dia macam kita pakai losyen biasa jugak, tapi lepas bilas rasa syok jer. Licin dan badan bau wangi. Best sangat.

Tgh posing ;p


So, apa tunggu lagi..silalah dapatkan sebotol utk anda sekarang. :)

Ok, I admit. Ayat aku kat atas tu memang tak boleh blah. Skema duh..! Well, anyway. Tak rugi korang cuba In-shower lotion ni, memang best!.

Till then..Ciao!! 

p/s: Lagi satu, lepas mandi make sure lantai tak licin, sebab lepas bilas kita akan rasa lantai  licin/slippery.
Kat belakang botol ada dinyatakan. So, make sure be careful ya, kang badan licin pun tak guna kalau terpaksa menikmati kelicinan tubuh badan di hospital..;p. (Ok..ok..aku buat lawak! fine! -_-)


No comments:

Post a Comment