Nuffnang Ads

Tuesday 31 March 2015

Masa itu emas!!

Lama betul aku tak update blog. Bukan lupa..bukan sebab apa..cuma, terlalu sibuk. Sibuk dengan hal dunia tak habis2. Kerja, personal dan sebagainya. Kebelakangan ni banyak betul dugaannya. 

Sumber gambar Google


By the time aku tulis ni, aku baru je lepas settle down pindah ofis baru. Ofis baru..semuanya baru. Hanya, staff je yang masih sama..dan perangai pun masih sama. Annoying giler.

Pejam celik..pejam celik..kita dah nak masuk ke bulan keempat dalam tahun ni, iaitu bulan April. Bila difikirkan balik, apa yang aku dah capai sepanjang 3 bulan pertama untuk tahun 2015 ni, aku tak dapat nak pikirkan sangat. Perancangan banyak, cuma masa yang semakin mengejar aku. Entah samaada aku boleh buat semua planning aku tahun ni ataupun tidak . I dont know. I just don't know.

Hanya. Satu perkara yang aku pasti. Dalam soal kerja aku kena move on. Honestly, kehidupan aku yang terlalu busy ni disebabkan kerja. Company makin besar, kerja bertambah, tapi still aku jugak dok suffer sorang2. Aduyai..sampai bila nak jadi kuli kat company mat saleh ni? Bosan. Pressure, stress dah terlampau amat dah ni. Almost everyday ada issue dan drama. Bos aku pulak makin tak pedulikan staff bawahan. Padahal staff bawahan dia ni la yang berhempas pulas dok cover kerja2 yang bertimbun kat ofis tu. 

Bila pikir balik, setiap orang at least yang makan gaji memang stress. Terpulang macam mana kita nak handle stress kita je. Macam aku, aku akan fully concentrate 8 till 9 hours of my working time setiap hari non stop kecuali time lunch curi2 masa nak update blog tak popular aku ni. Still, aku kena datang ofis masa hujung minggu. Aku dah pernah try cuba pastikan semuanya lancar dan tak ada kerja tertangguh dan semuanya up to date, still, masa tak pernah cukup, Akhirnya, aku end up burnt out. Penat. Letih. Marah.Sedih. Kecewa. Semua ada. Sebab no appreciation at all. Bila buat salah sikit, mula lah kecoh macam la benda tu big issues giler2. 

Usia aku nak masuk 32 tahun ni.  Dah tua dah. Tapi, bukan terlambat untuk aku kejar apa yang aku nak dan apa yang aku nak capai. Berdasarkan background dan apa jua yang aku lalui dari kecik sampai besar, boleh kata sekecil2 pencapaian aku, itulah kebanggaan aku. Mungkin pencapaian aku lambat, atau tak segah rakan2 seuniversiti aku hanya sebab diorang ada kabel besar, bijak dan bla..bla..bla..pencapaian aku adalah hasil titik peluh dan usaha keras aku selama ni. Aku takde kabel, in fact family aku tak tolong pun masa aku susah. Semuanya, sebab aku tau takde siapa akan tolong aku kalau aku tak berusaha.


All that  I have, hanyalah tulang empat kerat ni yang bersengkang mata, bersusah payah mencari rezeki demi menanggung hidup aku dan demi untuk menolong husband aku. Tapi orang tak nampak dan assume aku dan husband aku macam2. So what? Let it be. Mulut orang takkan dapat ditutup. 


Orang kata tukar kerja was like easy at it seems. But actually, it's not. Banyak benda yang harus difikirkan dan dipertimbangkan. Tapi aku, rasanya dah cukup masa untuk aku angkat kaki, Again..I'm still writing the same thing and still working at the same place. Yes, truth hurts. Hopefully this will be my last. Harap aku dapat tulis blog kat company lain pulak lepas ni. Heh. 


Till then.


p/s: Just felt down. Dunno why. 




No comments:

Post a Comment