Nuffnang Ads

Monday 16 February 2015

Mari Menabung versi comel!!

 Korang suka kumpul duit syiling tak? Aku suka. Suka sangat. Ussually aku akan kumpul sampai dah nak termuntah tabung katak aku. Selagi boleh masuk..masuk. Bila dah penuh, aku akan tukar ke wang riggit dan simpan sebagai petty cash. Husband aku la yang rajin dok tukarkan untuk aku. Hohoho. Sayang dia..muah x3.

Bila husband aku tau aku ni suka menabung, tetiba last week, dia suruh aku pejam mata:

"Ayang..pejam mata. Tadah tangan. Abang nak bagi something ni." Encik husband berkata.

Aku plak time tu tengah blur2..ikut je.

Sekali husband aku letak satu benda berkotak kat telapak tangan aku. Aku pun membuka mata kembali. (ayat skema duh..)

"Apa ni bang..birthday ayang kan lambat lagi..". Aku membalas.

"Bukak je la dulu..". Husband aku balas balik.

So, aku pun buka la. Tadaa.....




Comel tak? ni namanya Pet coin box. Sebab aku suka menabung maka husband aku pun hadiahkan la benda cute ni kat aku. XD

Aku namakan kucing ni Ocelot..macam nama kat kotak tu hoh.

Pet coin box ni serius cute dan kreatif sangat, By the time korang nak simpan duit , letak je duit tu macam ni:


Letak kat atas tempat letak dia yang bentuk macam tulang ikan tu ha..pastu..




Tekan kat bhgn tu. bila tempat tu korang tekan, nanti kotak coin box ni berbunyi. Dan..adalah makhluk comel bernama Ocelot ni keluar..




See..comel tak? kucing ni ibarat macam take a peek sikit..pastu dia keluarkan tangan dia, dan tarik syiling yang kita letak kat bekas dia tadi..





Dan wallah..Ocelot menyorok balik dalam kotak dia..hehehehe.


Actually pet coin box ni adalah mainan untuk budak2. Tapi..orang dewasa pun boleh je main. Macam aku. XD, Kalau nak masukkan syiling kat coin box ni, semua syiling boleh, selain syiling 50 sen yang lama tu. Sebab kalau nak keluarkan balik duit dari kotak tu takut tak muat.

Pet coin box ni pakai bateri AAA. So kalau selalu main..standby la bateri byk2 ek. Kalau korang berminat nak beli pet coin box ni, korang boleh search kat sini. 


Dan FYI, lepas husband aku beli, baru husband aku dapat tau rupa2nya model yang dia beli utk aku ni adalah fake!! arghh..sedih sgt. Tapi nak buat macam mana. Dah terbeli dah pun. Sebab pet coin box ni memang popular. Coin box ni asalnya dari Jepun dan hanya dijual utk pasaran di sana jer. Kalau korang nak beli yg original punya, boleh tengok2 kat website yang aku bagi tu. 

Nak tau dia original atau tak..senang jer..

"The real one should come in a clear box with japanese characters, いたずら BANK  But I've seen fake ones with even the package being completely copied. "



 Model yang aku dapat ni adalah 2nd hand item dari mudah.com. Melalui website diatas ianya adalah original dan harga juga lebih mahal kerana matawang adalah dalam USD. So, harga coin box ni in USD adalah USD58, kalau convert ke RM bersamaan dengan RM203++ (USD58 x 3.50) tak termasuk postage. 



Thank you for reading ^___^


p/s: Entry ini just for sharing. Tiada kaitan dengan apa2 promo sekalipun ya. 








No comments:

Post a Comment