Nuffnang Ads

Wednesday 31 December 2014

Throw Back: The bad..the Good of year 2014

By all means...lagi beberapa minit je nak masuk tahun 2015. Ya Allah..syukur Alhamdulilah aku masih lagi berpeluang untuk menempuhi tahun seterusnya. Although aku boleh cakap banyak benda lagi aku tak dapat nak capai dalam tahun 2014 ni..still, lots of good things has happened and it really enlightened my life for the past of 2014.

Sekadar recaps untuk tahun 2014:



1- First time bergelar isteri. Rasa lain sgt. Happy dan hidup lebih terurus.Sebab dulu sorang jer..sekarang dah berdua. Still...kalau nak dapat title isteri mithali tu jauh lagi ler..insya Allah.


2- At least blog kecik dan tak famous aku ni dah ada follower. Alhamdulilah. Walaupun tak ramai dan tak segah blog cik Epal, Mr K, Namee Roslan...Mantot dan otai2 yang lain. Terima kasih tak terhingga pada yang sudi add blog malu2 kucing aku ni. Arigatou!



3-Sangat enjoy kehidupan sebagai husband and wife. Ada happy, sedih, gaduh2 manja apa sumer. Biasalah. sedangkan makan bihun sup pun tergigit cili padi..ni kan pulak husband and wife..ecece..buat pepatah sendiri pulak iyer.



4- Rezeki dalam pekerjaan. At least usaha keras aku berhasil jugak. Actually aku dah rancang nak resign tapi lain pulak jadinya. Lain yang aku cuba nak buat , lain yang aku dapat. Boss tetiba nak buat special salary revision. Tapi aku tak mintak hoh. Dah orang nak bagi. Amik je loh!!




5-Tahun 2014 dah genap setahun aku bergelar isteri. 1st Anniversary. Suka2...hihihihi.


Tahun ni jugak aku rasa negara kita banyak diuji dengan dugaan dan musibah yang cukup mencabar. Dari pesawat MH 370 yang hilang sampai sekarang tak jumpa...pesawat MH17 ditembak pulak, lepas tu negara kita dilanda puting beliung dan terbaru...pantai timur dilanda banjir yang sangat buruk dan yang paling latest, pesawat Air Asia terhempas. A lot for us to handle..so much as the pain. Berat lagi mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Harap banyakkan bersabar dengan semua ujian dan dugaan yang melanda. Yang pergi takkan kembali, dan yang masih hidup  kena lebih kuat dan tabah dalam menjalani kehidupan. Dunia kita sekarang bukan macam dulu.Dunia zaman sekarang lebih mencabar. Harap tahun 2015 ni, akan jadi tahun yang lebih baik buat diri aku, negara dan korang2 sumer yang membaca dan sudi membaca entry aku yang tak seberapa ni hah.


Amin..Amin...Ya rabballalamin. Goodbye 2014..2015..here we come!


p/s: pendapat hanya luahan peribadi penulis semata2. Some of the pics from Google.





No comments:

Post a Comment