Nuffnang Ads

Saturday 13 December 2014

Review: Dove Hair fall Rescue series

Seriously..keje aku memang stress. Mana tak stress, handle most of the things for the whole company on my own. By the time aku buat entry ni, I'm still in the office , just finished bits of my job supaya aku tak breakdown on Monday.


Bila dah stress, confirm rambut aku gugur. Rambut aku pun dah makin nipis ni hah sejak menjak kerja kat company aku sekarang ni. Boleh kata hari2 tu aku dok kutip rambut yang bersepah je kat lantai. Asyik gugur jer..risau botak pulak den!

Pakai Catalyst punya minyak tu pun tak jalan. Aduyai. tension seh. Nak beli Shaklee punya produk yang Prosante tuh, bapak mahal harga dia. Tak mampu aku nak maintain benda mahal2 ni.

So, kebetulan aku jenjalan kat KLCC aritu, Guardian ada sale. Aku pun tengok la barang2 kat situ. Kebetulan jugak aku lalu tempat yang dok jual shampoo ni hah. Dalam dok usha2 ternampak la shampoo Dove ni. Time tu plak harga tengah murah. Siap dia bagi free gift lagi. Tumbler air Dove. Comel je aku tengok. Tengah sale harga dalam RM12++  Ok la tu. Apa lagi, aku rembat shampoo conditioner dan serum dia. Time bayar pulak lagi best! Dapat USB dove yang cute warna pink bentuk burung. Alalala..murah rezeki aku hoh..banyak tul dapat benda free.

So the next day, aku start pakai shampoo ni even shampoo aku sebelum ni yang Loreal Hair fall treatment tu belum habis. Sebab dah lama pakai shampoo tu dah macam takde effect kat rambut aku. Rasa macam makin gugur lagi adalah. 

Well, first time pakai shampoo dia rasa best sgt. Bau shampoo ni memang wangi, pastu buih dia memang sangat banyak. Time shampoo rasa best jer. 

Lepas shampoo rambut, aku pakai dia nyer serum lak. Ussually aku tak berapa suka letak serum kat rambut pasal rambut aku mesti jadi cam oily dan leper/. Tapi, first time aku pakai serum yang memang tak sticky dan buat rambut aku rasa lembut dan tak leper lepas guna. Cara pemakaian sempoi jer. Lepas shampoo rambut, dalam rambut tengah masih basah, guna dalam 2-3 drop serum dia dan apply kat rambut dari tengah hingga ke hujung rambut. Make sure tak kena kulit kepala.

Bila rambut dah kering, rasa harum dan best kat rambut tu still ada. Dan the best part is..even aku tak shampoo rambut keesokkan harinya pun rambut rasa ok lagi. Sebab aku cuma shampoo rambut selang sehari.



Dan.. the best part is..slowly, rambut aku still gugur. Cuma kuantiti dia dah kurang. Atau aku boleh kata gugur dalam 2 -3 helai je la.. Aku sekarang ni kalau pegi kerja suka ikat rambut, so dulu bila time bukak ikatan rambut tu. sakit je hati aku tengok rambut gugur sebab putus macam tu jer. Nampak sangat rambut aku ni memang stress. asal ikat kuat sikit jer putus. Tapi, lepas guna shampoo Dove ni, ada perubahan la. Rambut dah kurang putus. Kalau putus pun tak banyak macam dulu la..

Semalam aku baru je beli hair tonik dia. Tapi tak pakai lagi la. So tak tau macam mana kesan dia. So far bila pakai shampoo, conditioner dan serum dia memang sesuai dengan rambut aku so which is why I want to give it a try still!


To me..tak salah aku nak cakap, this range of hair fall shampoo is quite a good investment. Harga pun berpatutan la jugak. Insya Allah..mudah-mudahan rambut aku tak la gugur balik. Pape pun..kena usaha jugak la nak control hair fall ni sblm terlambat. 

 p/s: Ini bukan entry berbayar ek. Just to share my experience using this product. Sumber gambar Google.



1 comment: