Nuffnang Ads

Tuesday 1 July 2014

Online Shopping: Poplook vs Nile.com

Hi..

Salam Ramadhan dan selamat berpuasa... :) Lama jugak aku tak buat entry baru kebelakangan ni..so much of work! Kerja yang takkan habis! So, masa untuk diri sendiri tu dah agak kureng la..so, disebabkan stress yang melampau maka aku pun cuba nak releasekan stress ni sikit...so apa lagi, gatal tangan nak shopping pulak...mih3.

So, aku pun browse la google nak carik other alternatives rather than Zalora.com.my . Bukan apa..dah selalu sangat shopping kat Zalora ni hah. Saja gatal tangan nak buang duit kat website online shopping lain pulak..hehehe..tapi, takdela buat duit sangat..Ikut kemampuan je la..

Dah puas google, maka aku decide nak beli few items kat 2 online shopping store nih. Satu kat Poplook.com & satu lagi kat Nile.com.my . Mesti ramai yang tau dua online shopping website yang popular ni hah. Disebabkan kepopularan tersebut, maka aku pun terpengaruh sekali nak beli. Hihihihi...(Ayat skema duh). 

Kat Poplook.com, aku beli satu maxi dress. Actually, ni kira trial and error jugak la time beli dress ni. So, kalau kualiti bagus, aku akan beli kat sini jer. Kat Nile.com pulak, aku beli quite an items pasal murah giler doh barang kat Nile.com  ni. Rasa ringan je tangan aku nak klik..klik setiap barang kat situ..dahlah "macam" lawa jer... macam cantik jer. Heh.

So, semalam, parcel aku dari Nile.com ...yang Poplook punya gambar mana tah aku letak...tak jumpa..so tak dapat nak upload...

Parcel ajaib


Ni dress dari Poplook.com. Aku beli yang ni sebab dress ni nampak smart giler. Sesuai dipakai time casual keluar dating dengan husband...heh.

Dress - RM69.90

Poplook brand!


Ni pulak barang2 dari Nile.com

Top - RM15.50

Handbag - RM26.90

Miscellaneous - Headband -RM1.90. Necklace -RM6.90, Bracelets -RM2.90

Jaket - RM22.00



So, based on my experience, ini yang aku boleh summarizekan untuk dua online shopping ni:

Poplook.com - Barang memang best. Kualiti memang baik dan dress yang aku beli, jahitannya kemas dan tak nampak murah. Kualiti baik punya. Servis pulak memang bagus. Order hari Jumaat minggu lepas dapat semalam. Kira fast & easy la ni. Yang bestnya Poplook ni sebab free shipping. XD

Nile.com. - Delivery same like Poplook. Very Good. Order jugak hari Jumaat dapat parcel semalam. Cuma dari segi kualiti barang tak sama macam Poplook. Sebab barang kebanyakannya made from China dan memang nampak "murah". Semurah harga yang dijual. Kualiti jaket yang aku beli tak seperti yang aku harapkan. Dengan benang terlebih..jahitan nampak kurang kemas, even macam tu pun jaket tu still kira masih boleh tahan la..Aksesori yang aku beli pun ..boleh kata biasa2 je la.. Digalakkan untuk scroll dan pilih betul2 barang yang nak dibeli sebab maybe barang yang sebenar macam aku cakap, dalam kategori average je la..

Ni jaket yang aku beli..nampak tak benang terlebih dia...

Sampai terkeluar benang2 tuh!



So, aku boleh kata barangan yang made in Malaysia ni lebih berkualiti. Aku bukan nak bandingkan apa pun, sekadar pendapat aku je la.. nak terima boleh, taknak terima pun wa tak kisah maa..I'm just saying.


Papepun..after this, I might be shopping more with Poplook.com than Nile.com...I guess..

P/S: Pendapat hanya luahan peribadi penulis sahaja. 


No comments:

Post a Comment