Nuffnang Ads

Friday 11 July 2014

Brazil tewas pada German dan Serangan Israel di Gaza

Aku memang kureng kalau pasal bab bola ni. Kalau korang tanya aku cara-cara atau tips bermain bola...boleh. Tapi kalau kalah teruk..jangan carik aku haaa...mih3. 



Semalam masa tengah sahur..dah takde cerita nak tengok aku pun terpaksa la layan tengok bola. Tapi kira boleh layan jugak la. Sebab masa aku nak turun sahur tu dah dekat pukul 5 pagi...dah 5 gol German bagi sebijik2 kat Brazil. Aku pun macam walawei...gila ar German nih. Husband aku plak cam excited giler sebab dah 5 gol German belasah cash pada Brazil. Well...sometimes setiap competition tu ada miracle nya yang tersendiri. Kita jangka macam ni, sebaliknya pula yang berlaku. Apa pun kalah menang tu adat pertandingan. Yang penting macam mana kita nak adapt dari kekalahan dan accept it. Bukan rezeki Brazil tahun ni. Cuba lagi 4 tahun akan datang.

Ini pulak aku nak cakap sikit pasal serangan Israel di Gaza. Seriously kekejaman zionis ni dah makin melampau. Dalam bulan Ramadhan..Membunuh like nobody business, merampok, memukul tanpa mengira usia, lelaki ke..wanita ke..budak kecik ke..tidak terkecuali. Sekarang ni bersepah kat facebook video dan cerita pasal kekejaman Israel. Aku tengok pun sakit hati. Hanya orang yang tak normal jer yang membenarkan kekejaman sebegini berlaku. Pihak berwajib pulak asyik nak dok disscuss..bincang..bincang. By the time korang nak bermesyuarat semua tu berapa ramai lagi nyawa yang harus dikorbankan? 




Kat sini..aku cakap pasal dua point yang berbeza tapi situasinya lebih kurang sama. Kenapa bila Brazil kalah dengan German kita boleh mogok sampai beberapa hari? update status kat Facebook pakai jersey Brazil, cakap takde mood sebab Brazil kalah. lagi best ada yang menangis.Heh. Orang buta bola macam aku ni memang  takkan paham. Alah kalah bola je pun. Tu pun nak bising?

Tapi bila penduduk Palestin dibedil dengan peluru berpandu, dibunuh dengan kejam, tak ada orang yang kata apa2. Berapa kerat sangat yang cakap pasal serangan Israel di Gaza? Rata2 lebih suka cakap pasal Brazil kalah. Alah. Pleaselah.

Dan oh...compared to Messi..aku sokong Ronaldo. At least dia ni walaupun bukan saudara seagama dia masih ada peri kemanusiaan. Tak gitu? Nak baca lebih lanjut pasal kisah Ronaldo sokong Palestine ni, klik sini.



Till then peeps.


P/S : Pendapat hanya luahan peribadi penulis semata2. Sumber gambar Google.

No comments:

Post a Comment