Nuffnang Ads

Friday 19 July 2013

Review : Cosmoderm Gentle Series

Pergh...sejuk giler ofis ari ni. Macam dalam cooler jer hah. Nak tutup aircond..xleh plak..bertahan je la gamaknya.heh.

Actually aku nak tulis review pasal produk Cosmoderm ni yg aku dapat tau  hasil dari walk blogging masa aku nk info utk masalah iritation kat muka aku ni hah. Mungkin ada jodoh kot dgn produk ni sbb tu jumpa..hehehe. Yela...almost a month gak aku x letak apa benda kat muka aku selain krim nk redakan iritation kat muka ni hah..muka pun dah jadi kusam dan aisey..tue beb..*cedey*.

So, jeng..jeng..jeng...ni la produk Cosmoderm yg aku maksudkan;

'Cosmoderm Gentle Series"



Dah almost dua minggu jgk aku pakai benda alah ni. So far, Alhamdulilah, muka bertambah baik, dah xde sgt dah dpt irritation ke apa ke. Kecuali kengkadang gatal2 tu ada lagi, tp dah kurang la. Muka aku jenis sensitif, sedikit mengelupas sejak aku kena irritation tak lama dulu, rasa kering dan agak berminyak kat area zon T.Lagi sadis..jerawat2 comey mula naik ..aduh..nak nanes rasa. Dulu muka aku tak mcm ni.Mulus jer..tapi salah aku gak..suka sgt dok tepek foundation lama2 pastu tak jaga muka betul2..padan muke ler..*cedey lagi*



Aku pakai produk ni full set, dia ada Gentle milky foam cleanser, toner, Night revival cream dan Day mosturizer. Kiranya ada 4 steps la. So, here comes my review:

1-Gentle milky foam cleanser:
Cleanser ni pada aku best la. sbb dia tak berbuih tp aku tau bila cuci muka rasa best jer. lembut. Dan yg paling penting..tak gatal2 sgt. Rasa gatal tu ada tp dah kurang. Bau dia pun best.

2- Gentle Toning Lotion:
Lepas cuci muka, aku sapu toner ni. Toner ni lepas sapu kulit rasa licin dan rasa gatal2 tu mmg takde langsung. Nice.Sesuai buat aku yg ada masalah kulit sensitif ni ha.

3-Night Revival Cream:
Malam lepas aku solat, aku pakai toner ni alek sbb aku dah cuci muka ptg time balik keje, so takyah nk cuci muka byk2 kali la. So, apply jer toner ni pastu baru aku sapu dgn Night Revival Cream ni ha. Cream ni yg paling aku suka, sbb bila sapu, kulit rasa lembut. Aku suka pakai time nak tidur. Sbb, esk pagi bgn muka tak berminyak, licin, lembut dan cela2 di muka tu dah kurang sket la. yg ni mmg Fav. Heh.


4- Day Mosturizer Cream:
Sblm masuk ofis aku akan apply toner dan pakai cream ni. Salah satu sbb kenapa kulit aku sensitif sgt sbb dulu pakai foundation tapi x pernah nk letak mosturizer sblm pakai foundation tu. Tu yg jadi sensitif sgt kulit muka aku ni. Nak lagi best, duduk dlm aircond. Memang terbaik... Lepas pakai kulit rasa licin, lembut dan yg paling best tak berminyak sebab cepat serap dalam kulit.


Hah,,tu la sedikit sbyk review aku psl produk Cosmoderm ni. So far, aku agak berpuas hati dgn produk ni sbb kulit aku bereaksi dgn baik dan setakat ni tak ada masalah irritation lagi ke apa..Harga dia pun agak berpatutan. Kalau beli online, ada diskaun 20%, Yes, i love discount. Hehehehe. Kalau nak beli boleh pergi kat sini - COSMODERM

Selain Gentle Series ni, aku pakai gak dia nyer Sunscreen & Foundation. Not bad. Even dia takdela leh tutup sgt segala kecelaan yg ada kat muka ni tapi best sbb bila pakai rasa mcm tak pakai foundation pun ada. Sbb texture dia yg ringan, cair dan cepat serap and also not greasy ok. Nak pakai mcm tu pun tak pe. Tapi aku slalu pakai sekali dgn Ronasutra punya bedak tu ha. Yg tu kira pelengkap la. Heh. Sunscreen ni ada dlm 5 choice, spt gambar di bawah, aku pakai yg no 3, natural beige.



Pasni, aku nk try Tea tree anti blemish ngn Magic exfoliating gel tu. Baca review byk yg kata bagus. Lagipun, aku xde produk nk exfoliate muka lagi ni hah. Ok la tuh..Nanti..bila dah try aku review lagi k..




Produk Gentle Series ni jugak diperkayakan dgn Q10 dan Collagen, utk awet muda gitu..sbb, aku mmg dah tua pun..hehehehhe. Terbaik..


Chow.


P/S: sumber gambar dari Google.

No comments:

Post a Comment