Nuffnang Ads

Friday 12 July 2013

I'm Back..

Hai...dah berhabuk agaknya blog aku ni hah...lama betul tak update. Anyway..it's nice that i can greet again in my blog and ramble things. Heh.

Aku baru baik dari demam yg agak teruk akibat urine infection. Asyik ulang alik jumpa doktor. Syukur Alhamdulilah dah bertambah sihat sekarang. Terima kasih sgt dgn tunangku yg sgt memahami dan risau dgn keaadaan aku yg agak teruk masa demam ari tu. Apa pun sumer tu dah berlalu and here i am, ramble stuffs in my blog...:)

Masa aku sakit hari tu, aku amik cuti almost a week untuk berehat dan pulihkan diri balik. Yelah..keje byk, stress, mana tak mudah sakit. Seriously masa aku sakit aku byk berfikir akan hidup aku skrg. Muhasabah diri kata org. Sejak aku tuka keje baru ni, ever since last year, aku asyik jatuh sakit. Sakit yg pelik2 plak tuh. Tapi tak teruk macam apa yg aku alami baru2 ni. Tu dia. Penangan stress, dan tanpa rehat yg mencukupi. Mana tak sakit, keje berlambak, tak pernah habis, problem kat ofis pun byk, especially time closing. Pastu aku kena uruskan urusan wedding aku lagi, pegi sana, pegi sini..seriously, tidur mcm biasa tp asyik terjaga malam teringat hal kerja. Hai...apalah nak jadi dgn aku ni. Aku tak nafikan yg aku suka dgn keje aku skrg, tapi workload yg overload tidak membantu apatah lagi byk ad-hoc cases, payroll yg harus dibuat. sumer tu tanggungjwb yg byk memberi tekanan pada aku. Aku letih. Keje macam org giler..gaji byr ciput. Sabtu Ahad aku still kena spend 2 -3 jam untuk buat keje, sbb kalau tak Isnin mmg crash. What a hectic life!

Then its strike me in my mind, are u sure u want to do this for the rest of your life? Hell no. I dont want dude. Lebih2 lagi aku nak kawin dah ni. Taknk la lepas kawin asyik stress jer. Katakan ada rezeki aku pregnant, lagi aku xnk wei. Mommy doesnt want to be cranky ok!

Bayangkan, keje teruk tapi macam mana aku nk hidup dgn happy kalau aku asyik hidup dlm stress? Bila difikirkan balik, maybe i am right. Bila kali terakhir aku ketawa dgn gembira? senyum dan relax my mind? aku dah tak ingat. And, aku asyik berangin jer dgn tunang aku. asyik nak marah2 mcm org nk menopous(padahal muda lagi..ngee). Sumer tu tanda2 stress ler. Nasib baik tunang aku ni paham perangai aku. Kalau tak...tak tau la. Hmph.

So, after all these thinking. I want out. Really out. Ye, keje skrg mmg bagus dan gaji yg dibayar boleh tahan, tapi, jika difikirkan balik, tak cukup nk menampung keperluan selepas aku berkahwin. Belum lagi bila dah ada anak, mati keras fikir balik nk carik duit. Skrg i am all about present & the future. Takkan selamanya aku nk makan gaji dan asyik ikut bontot boss. Padahal, boss tu pun bukannya reti buat keje sgt.Pandai ckp jer, tapi tak reti nk wat keje sgt. Tak reti sumer disuruhnya staff buat untuk dia.

Life is like this. Its hard but its bearable if you have motivation. Dan sekarang, aku dah takde motivation lagi dah nak keje kat company skrg. Keje teruk2, asyik sakit jer, tapi, still org tak appreciate wat per. Aku ni cuma tunggu masa je nk blah dari company ni. Bygkan aku nk amik cuti pun aku kena pikir cut off payroll aku. Sbb aku xde backup. Aku sorg je wat payroll for the whole company. Mmg penat dan pressure siut. Even aku nk kawin ni pun, kena budget2 time gak.

Satu lagi reason adalah disbbkan environment, ramai colleagues aku yg aku kamcing sumer dah blah. Yg tinggal hanya golongan yg pilih kasih dan management yg not really care about employees. Trend company aku skrg, expelling staffs is even higher than hiring. Baru masuk, resign..tu la gamaknya Company aku skrg. Nak retained staff, jgn harap!.

In fact, bila dah kawin, tempat keje aku skrg akan lebih jauh dari tempat tinggal aku. Rasanya, eloklah kalau aku bertukar kerja kat tmpt lain. Aku xnk stress2 lepas kahwin. Aku nk relax, happy dan bhg di samping suami tercinta. Duit penting...tapi apa yg lebih penting adalah kesihatan dan masa yg berkualiti utk family dan personal life. Byk duit pun, kalau terlantar je kat katil, hospital..tak guna gak. Betullah..Kesihatan tu anugerah Allah swt yg sgt bermakna. Bila nikmat sihat tu Allah tarik sket jer..tgk, menggelupur aku.

The end.


No comments:

Post a Comment