Nuffnang Ads

Thursday 18 July 2013

Tinggal 4 bulan...

Pejam celik pejam celik...dah makin dekat tarikh aku nk menamatkan zaman anak dara ni...Lagi 4 bulan je ni haa...aduyai...byk benda tak siap lagi dey...ko nak kawin ke xnak?? * Tepuk dahi*.

Baru je colleague mat salleh aku yg tak berapa nak mat saleh sbb lama sgt dok Msia (dia asal Australia) sorang ni dtg kat cubicle aku tanya persiapan aku;

"SO, how's ur wedding preparation?"

"Well..its kinda slow you now.."

Itu yg aku balas kat dia. But, yeah it is. SO true. Memeng slow giler. Sejak tunang aku dah start kelas balik mmg busy giler mamat sorang nih. Tapi xpe la..dia belajar demi masa depan. Anyway..persiapan bukan tak siap langsung la..dah ada progress cuma tinggal benda yg leceh meceh ni jer..Kat bwh ni aku senaraikan checklist yg aku dah settle dan pending lagi. Heh:

Belah perempuan:

1-Pelamin & catering - Settle. Mak bapak aku dok berkenan betul ngn Abby Catering ni hah. So, ikut je la. Byr kat diorg ni agak mahal tapi mmg puas hati la. Makanan sedap, presentation khemah pun best. Masa abang aku kawin dulu pun mmg pakai service diorg.

2- Fitting baju sanding - Settle. Dekat 3-4 pasang gak aku try tak kena dgn badan.Ada yg nmpk mcm penguin, badan macam anak dah 3, singkat..tak muat (bukan sbb gemuk ek), terlalu menggelebeh, susah nak jalan , and finally...ada jugak yg fit. Aku baru je lagi gi fitting ni. Awal bulan 7 hari tu. Balik kg dgn tunang aku.



3-Photography - Settle. Memula tak tau mana nak cari area Ipoh ni , pastu sumernye mahal belaka, beribu semata-mata nk tangkap gambar. Membazir shj. Ingat aku nk upah adik kwn aku je yg ada kamera DSLR tuh, yg suka2 tangkap gambar, at last, tukar plan, amik photographer bertauliah gak. Kawan kpd tunang aku. Kawan dia tu leh cover utk 2 majlis. Senang sket.

4-Hantaran - Ai ..yg ni aku lemau sket. Pening..fening nk carik brg hantaran belah tunang aku ni. Sbb brg dia mmg susah nk carik. Dah jumpa tp stok xde..nk kena tunggu 2 -3 bulan. Tak payah la. setakat ni aku cuma dapat beli cincin dia kat Bausch K tu jer. Yg lain blum lagi, ada lagi 6 dulang nk kena settle. Takpe..rilex dulu. Tu baru nk beli, belum gubah lagi. -_-



5- Doorgift tuk tetamu - 80% settle - utk tetamu, doorgift bekas muffin dah beli, same goes for VIP doorgift. Tinggal nk beli paperbag, food freebies utk kanak2 (just in case kalau x cukup) dgn doorgift VIP aku blum settle lagi. Still tgh survey apa benda yg menarik dan org akan ingat.



6- Tudung nikah/sanding - Tudung nikah dgn baju dah beli. Tinggal utk sanding jer. Belah lelaki aku tak pakai tudung. Utk tudung sanding nanti..aku beli kat Tudung Fareeda je la.Mahal sket..tp xpe la..





7- Isi borang nikah/HIV Test - Sbb majlis kitaorg lmbt lagi..tunggu dlm bulan 10 atau 11 baru tunang aku buat application..yelah..benda tu boleh pakai 3 bulan sblm majlis jer..sam goes nk buat checking utk HIV test tu.



8 - Homestay - Utk keluarga tunang dan some close friends..blum lagi..




Tu dia ..ingat senang nk kawin? hua..hua..hua..


P/S: sumber gambar di atas adalah dari encik google




No comments:

Post a Comment