Nuffnang Ads

Monday 3 June 2013

D'Massella Collection Boutique vs Seri Mempelai Collection

Semalam aku ngn tunang aku menghabiskan cuti hujung minggu dgn menyetelkan beberapa perkara penting utk majlis bertandang belah dia nanti. Yelah..skrg dah masuk bulan 6, majlis kitaorg lagi 6 bulan, so..mmg dah kena nk settlekan segala perkara berkaitan baju sanding, pelamin dan jugak catering.

Ok, Actually tunang aku ni family dia selalu pakai khidmat Seri Mempelai collection kalau nak buat bab2 kawin ni. Dari zaman abg2 dia dan kakak dia sumer mmg pakai khidmat Seri Mempelai collection ni. Memandangkan reputasi (cewah..ecece) Seri Mempelai mmg dekat di hati family so, aku pun ikut je la tunang aku ni pergi butik diorg. Cadang nk book date dgn baju, catering, pelamin apa sumer.

So, nk dijadikan cerita. Masa datang, butik bukak tp dikunci dari luar. Beberapa kali lepas kitaorg memberi salam, baru ada org bukak. Tu pun, sorang budak perempuan "sihat" yg bukak. Sorry if my words a bit harsh..(tak la harsh pun). So, kitaorg pun masuk dan mula belek2 apa yg patut. Tunang aku duduk sambil tgk album, gambar pelamin, pakey catering etc. Aku plak..mata dok melilau tgk baju sanding. First impression aku. Style yg aku nk, mmg xde..diorg punya baju sanding byk yg jenis tradisional, kebaya, kurung moden dan jubah cutting dress moden. Ada yg lawa tapi tak byk la.So, time aku belek2 tuh, ada la dua tiga helai yg agak berkenan di hati. So, aku pun ckp nk try fitting. Tapi budak sihat tu ckp kalau nk fitting cuma dua helai jer. And, aku pun oklah since aku nk tgk gak kalau aku pakai mcm mana.

Nak dijadikan cerita kedua plak, first baju yg aku try, jubah dress moden, muat memang muat tp zip blkg tak leh nk kamcing lak. Ah..sudah. Apakah aku juga "sihat" spt budak "sihat" yg jaga butik tu? oh tidak. No.No.No. It can be. Actually size dia tak seswai ngn aku. Aku tak "sihat" cuma size tak kena. Takpelah..The, oh lupa, dress pertama warna biru, then try dress kedua lak warna peach. Yg peach ni ok, tapi, bila aku pakai..mcm pengu si penguin tu lak..almaklumlah aku ni pendek orgnya.  Dan aku rasa mcm aku xde cutting pompuan..gelebeh jer..ngee..terus takde mood...Ahahah. What the hell..Tapi, mmg tak rasa lawa betul la pakai baju tuh. Rasa pelik.Aku ni kalau tak masuk di jiwa mmg terserlah kat muka.Air muka mmg nampak tak suka la. So, habis fitting tunang aku panggil suh tgk pelamin plak. Pelamin diorg ok..Tapi xde wow factor. Yg paling aku menyampah tu, memandangkan kitaorg ni pengantin budget, of coz la nak amik catering pun budget gak kan, tapi, yg geramnyer byk giler charges kot. Aku dlm hati mmg menyumpah2 Butik tuh diorg ni mmg "pandai" giler wat business. Tukar kerusi utk pelamin, ada charge RM300, Canopy, hanya VIP shj kerusi ada cover, canopy biasa takde. Kalau nk kerusi bercover, ada charges RM100 satu khemah. Nk PA System ngn DJ, Ada charges lagi RM600.Mak ai. Kalau mcm tu baik aku suh tunang aku amik yg RM16.80 satu kepala! giler. Kalau yg pakej budget dah nk sama dgn amik pakej lengkap mahal baik takyah ckp pakej budget la! Mmg pandai diorg ni wat business. Nak lagi best, duit deposit, kalau nk booking, RM1000 ye! tak leh main byr separuh2.Huh!

Aku serius dah bengang, so aku amik phone, aku type kat msg "byk hidden charges". Tunang aku pandang. Dia pun terdiam gak. So skrg ni, aku dah berbelah bagi nk amik pakej kat Seri Mempelai ni. Tapi terpulang kat dia la. Yelah, bertandang belah dia kan. Aku taknak masuk campur sgt. Tapi, bila aku tgk design baju kat butik tuh yg pd aku, boss dia patut rombak balik koleksi yg ada kalau nk lagi better. Aku mmg kalau boleh xnk amik butik nih. Dalam customer service pun ala kadar jer. Budak sihat tu pun senyum pun mcm nk taknak..memang berangin la jwbnya.

In the end, tunang aku ckp dia akan dtg lain kali. So, keluar je dari butik tuh, dia tanya pendapat aku ok tak dgn butik tuh? Aku pun apa lagi, ckp la apa yg terbuku kat hati ni hah. Tak dinafikan, tunang aku pun agak tidak berpuas hati jgk dgn layanan kat situ. Even dia mmg slalu deal dgn butik tuh. last2 dia mengalah. Dia ajk survey butik lain plak. So kita gi la kat Plaza Alam Sentral, Seksyen 14 Shah Alam sana tu ha.

Sampai kat sana, kitaorg pun mula carik butik perkahwinan, then, baik je naik eskalator tuh, jumpa la satu butik ni. D'Massela Collection Boutique. Butik dia kecik tp busana dia mmg sgt ekslusif. Kebetulan time tu tak ramai org, so aku pun try tanya. Masuk jer, layanan mmg jauh beza dari Seri Mempelai tadi. Owner sgt friendly dan ramah. Aku mmg suka la. Akak kat butik tuh, tunjuk pakej yg diorg ada. Aku tgk jer dah berkenan. Even tunang aku pun suka. Kebetulan baju diorg mmg lawa, modern dan nmpk eksklusif. Kakak kedai tu layan jer peel budak dua ekor gedik nk kawin mcm kitaorg ni mcm dia dah kenal lama. Rileks jer dia layan. Sabar ngn kitaorg yg byk songeh ni hah! hehehe

SO, finally, kitaorg decide nk amik kat butik D'Massela ni je la. Kitaorg pilih pakej no 2. Dlm RM2590 la mcm tu. Pada kitaorg within budget la. Siap ada free gift dan bagi bunga segar lagi k. Yg Seri Mempelai tuh, kalau kitaorg mintak bunga segar agak2 berapa agaknya diorg taram harga tu hah. Kekwat sungguh!. This time tunang aku terus bayar duit booking. Kitaorg byr RM200 je dulu. Lagi RM300 tuh dia akan byr hari Rabu nanti. Tgk, betapa senangnya nk berurusan dgn diorg nih. Bukan aku nk memuji lebih2 tapi patutnya pemilik butik pengantin patut lebih prihatin, peramah dan sabar melayan customer. Diaorg kena ingat, kitaorg ni takde pengalaman bab2 kawin, so kena profesional jgklah. In this case, i really like the energy of the owner dan jugak keramahan dia. Mmg baguslah.

Final discussion, akak tu ckp dtg fitting nanti dia akan call sebulan sblm majlis. Yelah, takut shape badan ternaik atau terkurang pyh gak. tu aku risau gak tu. Skrg nih tgh gigih menguruskan bdn jgk..kekekeke.Tapi xpela..apa pun  cuba berdiet dgn berhemah. hehehe.

Design baju..nantilah aku tunjuk k..tp ini antara yg mendapat perhatian aku la..

                               


Pelamin ni mmg confirm kitaorg nak...
  

Baju sanding tuh seriusly aku suka sgt2. Sbb veil dia mmg labuh dan tak byk benda pelik2. Aku ni jenis suka yg simple tp elegan.

Tapi, kalau aku pakai nanti tak tau la elegan ke tak..hehehe..pape pun, aku mmg suka sgt. Pelamin dia pun cantik.


So, aku rasa korang mesti dah tau butik mana yg menang kan, ;p

P/S: Gambar dari Google

No comments:

Post a Comment