Nuffnang Ads

Friday 30 August 2013

Siapa pilihan hati??

Korang suka tgk movie? Drama? Amik tau pasal public figure? Mesti ramai yg suka kan? Kenapa korang suka pada drama, movie dan public figure nih? Selain dari jalan cerita yg menarik of course la daya penarik lain adalah pelakonnya..Well..to me, actor and actress does important. Pada org lain aku tak tau la..Well dah nama blog aku ni pun..just personal thoughts matters, so kat bawah ni aku senaraikan 5 selebriti, personality pilihan yg menjadi pilihan ataupun aku mmg suka tgk diorg ni la..Dahlah cantik, lawa, comel, gebu, ayu ,licin, hot...pergh..ayat tak boleh blah..Heh.





1-    Nina Dobrev
Entah kenapa, aku mmg minat giler dgn minah ni. She’s really cute you know. ;). Nama sebenar dia Nikolina Konstantinova Dobreva. Muda lagi. Lahir 9 Januari 1989. Mak oii pjgnyer nama. Tapi takpe..sbb ko mmg cute. Tak sia-sia nama panjang. Hehehhe. Just joking. Anyway, aku tau pasal Nina Dobrev ni from The Vampire Diaries series. Boleh kata mmg aku follow dari season first lagi hinggala skrg kat 8TV baru tamat season 3. Personally, minah ni mmg lawa giler. Sejuk je ati aku tgk wajah gebu  dan cute dia ni hah. Dalam Vampire Diaries, dia memegang watak sbg Elena Gilbert, gadis pingitan yg menjadi rebutan adik beradik Salvatore, Damon & Stefan, dan jugak watak Katherine Pierce, vampire berusia beribu tahun yg dahulunya direbut adik beradik Salvatore ni jgk! *sheesh..mcm takde pompuan lain* Kenapa aku minat dia? Simple. Physical attraction. Jangan piker lain plak! Aku minat minah ni sbb dia mmg antara pelakon wanita yg paling cantik pernah aku tgk la. Jeles aku.Hehehe..Selain dari tu, minah ni mmg berbakat dlm lakonan. Beauty with talent..i guess. J





1-    Kate Middleton
Ok, commoner turned princess sorang ni mmg hot. Seriously speaking, she knows royal business!. Personaliti, gaya, style, pembawakan diri mmg kena sgt sbg seorg puteri raja. Kalau tak takdelah ramai org jadikan dia ni ikon. Of course la kalau dah kawin dgn kerabat diraja, sumer kena ikut protokol, but she can nail it! Itu adalah sesuatu yg bukan semua org biasa boleh buat. Kate Middleton aku minat sbb suka tgk stail dan cara dia. Elegan, confident jer. Aku paling suka style dan attire dia yg sungguh decent dan sgt moden. Berkenan sgt. Ingat lagi masa Kate Middleton dtg Malaysia dgn Putera William, dress putih yg dia pakai tu sungguh elegan dan menjadi inspirasi  untuk  ramai penggemar maxi dress menjadikan dress yg dia pakai sbg style atau trend skrg..She’s a real deal. Especially tang fashion tu hah. J





3-Nanako Matsushima
Isteri kepada Takeshi Sorimachi ni mmg terkenal dgn kecantikan dan bakat yang ada pada dirinya, biarpun usia skrg dah menjangkau 40-an, still lagi cantik mcm anak dara. Kalah anak dara kot. Hehehehe. Antara lakonan Nanako yg aku suka, Hana Yori Dango (Boys over flower), Ice world, GTO, The Beauty or the Beast dan yg paling latest, Lucky Seven. Mi nah ni selalu berlakon watak2 ayu la..But she proves she got talent in acting. Dah berabad giler dah minah ni dlm dunia lakonan but still is the best in Japanese entertainment industry. Senpai yg patut semua Kohai respek. J

  • Senpai – Senior
  • Kohai – Junior





4-Puteri Rania
Another royal figure which attract my attention. She is ambitious, elegant, gorgeous and smart. Beauty with brain. Dia asal Kuwait dan berdarah Palestine, tapi membesar dan mendapat pendidikan barat.And, she’s also is one of 100’s most powerful woman in the world! Thumbs up to her! Also known as Queen Rania, ratu yg berpendidikan, berpandangan jauh, cantik dan memiliki daya tarikan tersendiri. Salah satu sbb kenapa aku admire dia adalah kerana Queen Rania is very calibre, confident dan bijak menggunakan statusnya sbg seorg ratu untuk menyumbang kepada rakyatnya. Bukan semua kerabat diraja boleh buat benda yg sama ok ;P And, ini mungkin pandangan aku je lah..mungkin dsbbkan menerima pendidikan barat secara sekular dan tak langsung, cara penampilan dan gaya agak kebaratan sket. No offense. Just my personal thoughts. Still, i have high respect to this figure ..Despite all that. J





5- Dato Rohana Bin Haji Rozhan
Yang ni mungkin ada yg kenal, mungkin ada yg tidak...cuba try google. Mesti korang leh carik. Actually aku pun baru je tau pasal dia ni..tapi there is something about her yg menarik. Dato Rohana Bin Haji Rozhan ni adalah CEO Astro Malaysia Holdings. Aku tau pasal dia ni pun psl tunang aku tunjuk gambar dia dalam satu annual report nih..first impression aku, aku terkejut bila umur dia dah 50 tahun tp still lagi Nampak vogue! Very interesting. Seriously aku tabik cara dia menguruskan diri. Even though dah  umur separuh abad tapi still lagi sihat dan terurus. Tak byk info yg boleh aku ckp pasal dia ni,..reason kenapa aku nk tulis pasal dia pun tak tau kenapa.Cuma nak cari wanita yg lain sket and one more thing..she’s a Malay, Muslim..tu yg penting..., someone which i think we  cannot ignore..the calibre, charisma, confident level..iron woman la kiranya.. good figure as well. J

So, listing selection aku dah habis..apa lagi..sambung wat keje daa..

Ok, chow.


p/s: pilihan adalah pendapat peribadi semata-mata. Sumber gambar adalah dari google. 



No comments:

Post a Comment