Nuffnang Ads

Monday 20 July 2015

Selamat Hari Raya!!

Lama benau kiranya aku tak update apa2 kat blog aku ni masa bulan pose hari tu. Bukan apa..takut aku termerepek yang bukan2 time bulan pose hari tu free2 jer dapat dosa. Baiklah aku tak yah nak update apa2. Hahahha.

Hari ni masuk raya keempat dan dengan sedihnya aku dah ada kat Shah Alam. Hua3. Husband aku pun start keje hari ni..aku je yg tak masuk2 keje lagi. Tengah mood beraya lagi ni.

Tahun ni kiranya tahun kedua aku beraya dengan husband tercinta dan tahun pertama jugak beraya dengan family mertua. Rasa sedih gak sebab takde kat family sendiri tapi bila dah kawin ni kenalah give & take..tolak ansur, tahun lepas giliran aku beraya dengan family, tahun ni turn husband pulak la..

Raya tahun ni biasa2 jer..sebab adik beradik belah husband semua balik beraya kat kampung isteri masing. Sorang kat Grik, sorang lagi Kedah nun sana hoh.. so, tinggal kakak husband aku dengan suami dia jer kat rumah mertua tahun ni..tapi..still rasa beraya jugak biarpun tak ramai. 

Dan..theme raya tahun ni..warna hijau. Rasanya ramai gak kengkawan aku yang pilih tema kaler hijau tahun ni..Baju raya pun aku beli online jer. Tapi, bukan kat Poplook. Design baju raya kat Poplook tahun ni macam pelik jer, Pastu tops dia harga lain, skirt dia lak harga lain..taknak aku. Mahal seh. so that's why aku decide beli kat Zalora. Harga pun tak mahal sangat. Raya tahun ni aku beli kurung moden yang simple dan sangat sempoi. Dan paling penting selesa. Dan sebab aku memang suka pakai color block type of style. 

Baju kurung yang aku beli dari Zalora tu adalah dari Luxe by Ethnic Chic. Serious kalau korang nak beli baju raya yang cantik2, beli awal2 jer kat Zalora, banyak choice dan murah.

Disebabkan kitaorg cuti singkat jer, so petang raya tu aku dan husband dah bersiap2 nak balik Ipoh. Balik Ipoh pun tak la jem sangat mcm tahun lepas, sampai lapan jam ko kat highway, nak balik Ipoh jer pun.. ni, kitarorang bertolak pukul 3 ptg, dalam pukul 5.30 macam tu dah sampai Ipoh dah..

Semalam petang kitaorang balik Shah Alam dah. Aisey, kejap betul rasanya raya tahun ni..rasa macam tak puas lepak kat rumah parents aku tu hoh..

Papepun..Insya Allah. tahun depan ada rezeki, umur panjang dapat la bercuti panjang kat Ipoh tu hoh..

Di kesempatan ni..rasanya tak terlambat kalau aku nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..Maaf andai ada post yang mengguris hati ke ..apa ke...dan terima kasih juga kepada yang sudi follow blog kecik dan tak glamer aku ni hoh..Tanpa anda takdelah traffic link blog kecik aku naik sikit2..


Selamat Hari Raya semua...XD

Selamat Hari Raya!!



No comments:

Post a Comment