Nuffnang Ads

Wednesday 1 October 2014

Husband & Wife: Berdua lebih baik

Dah lama jugak aku tak tulis any entry pasal benda2 macam ni. Bukanlah nak menjaja hal personal sendiri tapi sekali sekala rasa macam just nak saja2 tulis dalam blog tak famous aku ni hah..






Dulu masa aku bujang..lifestyle aku sempoi je. Rutin pegi kerja, balik kerja, Malam rehat tengok tv ke..main game ke..tido ke..pastu esoknya keje balik. Hujung minggu pulak sama ada keluar sengsorang cari dvd , takpun tengok wayang ke..keluar sekali sekala dengan kawan (including ex bf) ..balik rumah abang ke..tak pun balik kampung. Then ..hujung bulan..dapat gaji shopping. Tu je la gamaknya.

See. Betapa bohsannya hidup aku dulu. Macam orang takde life pun ada gak kan? Seriously pathetic giler. Sometimes aku rasa macam  hidup aku kosong. Bukanla nak kata hidup aku ni mcm tak de matlamat it's just that all that I've been through when I was still single is just so routine. Tu yang lepas kawin ni selalu kena bahan dengan husband aku. Nama je lebih tua tapi experience hidup so so sajer. Ahaks. Dan husband aku selalu panggil aku budak kecik. Sabau je la.. hmmmm. 

Then now..after marriage my life was completely different. Lebih terurus, lebih interesting. much more happier dan merrier. Sebab aku dengan husband aku memang sekepala. Kita orang ni bongok2 sikit. Suka buat lawak cam sengal pastu suka tiru citer dalam tv. Ahahhahaha. Kalau ada citer yang best..mula lah dok berangan husband aku jadi watak ni..aku pulak merangkap heroin dia..gwahahahahaha. Serious tak boleh belah.

But then, this is what makes me happy. Aku ni banyak kekesalan dalam hidup tapi keputusan aku memilih untuk berkahwin adalah satu keputusan yang aku takkan menyesal sama sekali. Before marrige my life was completely normal, dan tak lupa jugak segala kesusahan yang selama ni aku pendam seorang. Aku settle sorang. No one knows.

Dulu pun balik keje malam2 buta..naik lrt pastu nak kena jalan kaki lagi nak sampai rumah. By the time aku sampai confirm kengkadang tak sempat nak mkn malam terus membute. Baju pun tak sempat salin. Solat Isyak pun kengkadang hangus. Pfft..Apa la nak jadi. 



Dah kawin ni ha..best sebab everyday husband aku jemput aku balik keje. Pastu dok citer hal kerja masing2. Borak2 apa semua. Rasa cam best jer. Kengkadang aku saja carik gaduh dengan husband aku gak. Time dia penat apa sumer aku ni menggada tanya benda yang dia tak mampu nk jawab. Pastu aku pun merajuk la..hahahaha. Tapi..sampai rumah baik dah. Setakat ni Alhamdulilah sebab kitaorang jenis gaduh jer cepat baik. Takdenyer nak masam muka sampai seminggu..berbulan2 ke apa ke.. 

Sapa kata tinggal rumah mertua tak best. Yang ni terpulang la kan, Sesetengah pasangan lepas kawin prefer utk tinggal sendiri tapi memandangkan aku kena tinggal dengan keluarga mertua dulu agak takut2 gak..yelah..byk sangat tengok drama melayu yang banyak menipu dan bagi fahaman melencong kengkadang. But then, bila aku sendiri kena tinggal dengan mertua, pada aku not bad la. Tinggal dengan mertua ni ibarat korang tinggal dengan mak bapak sendiri jugak. Syukur jugak aku dapat mertua yang sporting dan jenis tak kisah. Korang dah kawin pandai2 la nk manage hidup. Even tinggal dengan mertua sekalipun aku masih ada privacy utk diri sendiri dan husband. Syukur Alhamdulilah.

It's a good thing when you have someone who knows the real you. You can be yourself and no pressure. Sometimes kalau dengan orang lain kan kita kena macam cover2 sket..takleh nak lok lak sangat ke hape ke...kan?


And the best part is..husband aku ni..dulu aku bukannya pandang sangat pun. First time aku jumpa dia pun, he is still very young. Dan kitaorang memang suka gaduh dulu. Kelakar seh.

Tapi,,in the end, Allah tu lebih tau. Dia lah jodoh aku. 



He is my Brown. I'm his Cony. Not horny ok.



p/s: Sumber gambar.Google.






No comments:

Post a Comment