Nuffnang Ads

Sunday 18 May 2014

Review Filem: Godzilla!!! Aummm!!!

Seriously?? Bila aku tengok gazette kat wayang Godzilla ni akan diremake semula, I was like...nah...remake lagi citer nih..padahal dah berapa kali remake daa...dan pada aku , Godzilla movies never impress me..I dunno why..I'm just not into 'Gojira" (Pronunciation in Japanese Language).




But then, bila aku tengok gazette dia..this time macam ada feeling2 Pacific Rim la..but hey, Pacific Rim was much more better & entertaining ok! (Despite all those crap critiques or whatever). Aku boleh tengok Pacific Rim banyak kali and got no complain about it. And when it comes to Godzilla...Hmmm..

Tapi semalam, disbbkan husband aku ada keje kat ofis dia dan disebabkan aku ni memang suka menyibuk time dia buat keje, so dia buat keputusan drastik "campak" aku kat mana2..bagi duit..dan cakap;

"Ayang..abang nak buat keje sikit kat ofis..amik duit ni..pegi tgk wayang ok! Abang sponsor!"

"Ala..orang nak tgk dengan abang..!" Aku merengek dengan gedik sekali.

"Abang taknk tgk Godzilla..tak best..lagipun, Ayang macam Godzilla bila ayang membebel dan marah!"

Aku? Pfft...diam terus..bertuah punya husband! Samakan aku dengan Godzilla??? Cheh.. 

See? Tengok..drama minggu ini..Aduyai. Redha je lah..


So, aku pun  membawa diri ke KLCC. Tengok wayang sengsorang. Bila pikir balik, aku maleh tengok Godzilla sebenarnya tapi apakan daya dah takde citer lain yang best..belasah je lah..

Opening untuk Godzilla ni..memula nampak macam best la..tapi bila dah masuk 20 -30 minit lepas tu..dia jadi ada sikit lembap dan pastu fast pace balik bila banyak scene yang melibatkan raksasa..cuba nak lepaskan diri...terhumban sana sini..bangunan runtuh sana sini...yang tu standard la kan..

Ingatkan remake ni best sangat..rupanye..biasa je la..kira masih boleh layan lagi..thanks to improved & enhanced version of those so called Special effects/CGI.

Kronologi citer ni senang jer..Alkisahnya dua raksasa bangun dari tidur semata2 nak mengawan, Godzilla pulak ibarat abang kawasan yang taknak berkongsi bumi dengan raksasa lain..so Godzilla yang mendengar seruan dua ekor raksasa yang di kenali sebagi MUTO ni mula memburu dan akibatnya manusia terhimpit di tengah2. Tu je la? Cheh...

Dari segi casting plak..nothing so much that I can called outstanding. Ingatkan ada Ken Watanabe dalam citer ni boleh expect something la, tapi, watak dia sbg pengkaji/saintis dalam citer ni takde ada2 impak pun..infact kalau dia takde pun sama jer..

So, hero dalam citer ni seperti namanya adalah abang kawasan, Godzilla!!! Auum...!! Sebab tup2 dah jadi saviour of the city?? Hah??

Rating..3 out of 5.

P/S: Pendapat hanya luahan peribadi penulis. Sumber gambar Google.

No comments:

Post a Comment