Nuffnang Ads

Monday 20 May 2013

Keseronokan Bride To Be... Part 1

Korang excited nak kawin? nk menikah? nak  kawin tahun ni? Well, sapa tak nak berkahwin kan..kekeke
Aku pun salah sorang bride to be gak..kekekeke

So..nak nak bila dah nk kawin ni..aku byk buat walk blogging kat google, search blog bride to be..dan sbgnya. Upon my searching, byk gak blog bride to be yg memberi byk idea, inspirasi dgn idea yg kreatif, ada juga blog yg cute dan tak kurang jgk blog bride to be yg nak muntah aku baca..lari sungguh dari tajuk dia, tajuk blog bride to be tapi tak habis2 membebel pasal bakal suami dia..ye kak..i tau u tgh tangkap cintan dgn bakal suami u tapi agak2 la..tak perlu sket2 B i, hubby i. syg, manja i..buchuk2 i...eww..please..dont go off topic will ya? meluat org baca..

Dalam aku dok2 walk blogging ni, tetiba aku terpikir, ada ke blog groom to be? so, aku pun mulalah mengoogle. Nak tau apa jawapannya..

Nope..not much..less..or maybe not at all..kalau tak silap aku, atau aku yg salah tgk ke apa ke..

So dah tau la skrg sapa yg lebih excited nak kawin kan? kan? kan? XD




Bride to be cukup excite nk citer psl persiapan dia..well, dah nama pun pompuan, of coz they want everything to be perfect. But to me, naah...i dont really give a damn. I'm not a perfectionist..mungkin genetik ex-tomboy dlm kepala otak aku ni ckp tak yah nk poyo sgt la ko ni..(ni utk aku ek statement ni). But, its true, byk benda utk wedding aku ni byk aku skip. Biasalah,.kita org Melayu ni kan byk adat. Sumer nk kena ikut..takut sedara mara marah...tuk nenek marah apa sumer..Allah marah tak takut plak..tp, aku buat bodo je la..wedding aku suka ati aku la..ikutkan nak nikah dan buat kenduri doa selamat jer. Sebab budget aku tak byk. So mana yg aku leh jimat, aku jimatkan. Tapi, ada sesetengah benda terpaksa ikut ckp org tua..malaeh la plak karang time aku kawin diorg buat muka..muncung semacam. Sebenarnya, kadang2 aku tak paham. Yg nk kawin anak, tp kenapa sedara mara suka sibuk nak suruh buat itu ini, bila suruh sponsor, byk plk alasan kuar..kelakar kan org Melayu ni.. nk jaga hati org..hati sendiri tersiksa..kah3.What the hell..

Dalam seronok2...kena beringat jgk la..ni..peringatan utk aku gak..

For all bride to be out there..enjoy, chill and dont forget to be a cheapskate ya..

p/s: gambar sumber google


No comments:

Post a Comment