Nuffnang Ads

Tuesday 28 April 2015

Review: The Avengers: Age of Ultron

Seronoknya hari minggu. Especially bila berkesempatan tengok wayang. Aku ni bukan la kategori kaki wayang tegar tapi kalau memang ada cerita yang best, memang aku akan ajak husband aku pergi sekali. 

Sumber ihsan Google


Semalam. After  a long waiting, dapat jugak tengok The Avengers ni. Balik jer dari shopping dengan parents in law aku, lepas makan, solat dan rehat kejap, terus husband aku booking tiket.

Nak tengok 2D penuh la pulak...so, kitaorang bantai jer amik yang 3D punya. Even mahal sikit..tapi sekali sekala ok la. 

Kitaorang tengok kat MBO Citta Mall. Sebab husband aku memang suka tengok kat situ. Plus, untuk tayangan ni, dapat hall premiere, 3D +Actuator seat! Memang terbaeks! Kalau sapa yang tak tau actuator seat tu macam mana, meh akak bagitau. Actuator seat ni, ibarat macam kita boleh rasai gegaran kat tempat duduk masing2. Contohlah, movie ni ada scene letup2, then tempat duduk korang pun boleh rasa gegaran tu. Cool kan?

Overall, aku suka sequel Avengers ni. Lagi best dari yang first punya. More action, fun, funny moments dan Thor (Chris Hemsworth) memang pak lawak dalam movie ni. Dahlah hensem...lawak pulak tu. Ahahaha.

Actually aku takde la nak review banyak sangat pun. Sebab better kalau you guys go out and watch yourself. Aku cuma boleh cakap , if korang suka movie yang action pack and at the same time funny, nak release tension, tengok saja untuk suka2, well, this movie might worth it. What can I say? Tipikal Marvel movies. Recommended to watch in 3D sebab lagi feel rasanya. 

And..dalam sequel ni jugak, Black Widow (Scarlet Johanson) dan Dr Banner (Mark Ruffalo) main2 cinta. Ada fling2 gitu. XD. Apa da..dalam punya la banyak Avengers yang hensem2, mamat makhluk hijau ni jugak yang Black Widow dok cintan? Apasal tak ngorat jer Captain Amerika tu? Lagi hensem dan stabil kot..ni memang facts bila orang cakap cinta itu buta...-__-

So dah tengok 2nd sequel, nak tunggu sequel yang ketiga plak. Dengarnya sequel ketiga ni ada 2 part, satu, Avengers : Infininity war - Part 1 dan Avengers : Infinity war - Part 2. Part one akan masuk wayang pada tahun 2018 , part 2 pulak, dalam tahun 2019. Woh..lama lagi tuh.  


P/S: Review ni pendek jer. 




No comments:

Post a Comment