Nuffnang Ads

Saturday 7 February 2015

Malaysia Best Blog 2015

Sepanjang berblogging ni..teringat kenapa aku nak start ada blog. First, sebab aku suka menulis. Even menulis hanya untuk suka2 tapi memang seronok bila aku ada blog sendiri. Dan sebab kenapa aku nak ada blog sendiri pasal terpengaruh dengan blogger2 otai yang sememangnya buat aku cam jeles ler dengan diorang ni..sebab blog diorang memang daebak habis!!

Dan ini, kira buat julung2 (chewah) kali jugak la aku join contest SEO anjuran ohduit.com. First and ever. Ada kemajuan, hehehe. :)

Kat bawah ni adalah senarai 10 Malaysia Best Blog 2015 pilihan empunya diriku sendiri: 


Ichi - Namee Roslan

Blog Namee ni memang ada daya tarikan tersendiri. Suka dengan stail penulisan yang sempoi, funny,giler2 dan entry blog yang memang best. Rileks jer baca. Dan Namee ni memang kiut. Comel jer hoh tengok dia ni. Macam ramai orang cakap dan rasa..tersengih/senyum sorang2 jer bila baca blog Namee ni.  :)




Seriously brother ni memang sporting habis. Selalu jugak masuk blog brother ni walk blogging, sebab blog dia memang up to date dan banyak tips2 macam SEO utk blogger baru macam aku ni. Very friendly dan tak kedekut ilmu. Sangat berterima kasih juga kat brother ni sebab add blog aku masa mula2 dulu. :)


San - Cik Epal

Blog cik Epal ni ala2 Namee jugak. Santai, funny dan suka dengan post gambar2 Cik Epal yang kreatif. Paling suka entry pasal wedding Cik Epal. Very beautiful. Entry blog ini selalunya berkaitan dengan promosi sesuatu produk mahupun sesuatu yang related tentang aktiviti, kehidupan sehari2.



Honestly, This is a blog which either makes you hate me, or love. Antara tag blog ni yang paling menarik minat aku. Dan blog ini jugalah yang membuatkan aku terdetik nak ada blog sendiri. Cara penyampaian yang selamba, ibarat komunikasi dua hala memang membuatkan blog ni antara blog yang paling best pernah aku lawat. Dalam blog ni juga ada entry tentang SEO, dan juga tips untuk berblogging yang sangat membantu blogger2 baru. 


Agak baru la jugak aku tahu pasal blog ni. Suka dengan blog ni sebab blognya kemas,dan banyak isu2 semasa serta tips tentang  SEO yang sempoi dan senang boleh dibaca di blog ni. Juga adalah penganjur untuk kontest SEO blog ni.



Blogger kecil molek dari Langkawi ni memang comel. Setiap entrynya memang panjang tapi seronok dibaca. Suka dengan stail penulisan yang juga santai dan rileks.



Blog yang merangkumi kisah, gossip tentang selebriti, artis Malaysia. Blog ni juga sangat up to date dan seronok dibaca. Kalau korang nak mengikuti perkembangan terbaru tentang selebriti Malaysia..blog ni lah pembacaanya. :)


Hachi- Ariff Shah

Orangnya hensem, blognyer juga "hensem". I mean resourceful. Jangan salah sangka yer. Suka walk blogging blog ni yang banyak info dan tips yang sangat berguna tentang pelaburan dan penggunaan wang. Banyak benda jugak la yang aku pelajari pasal penggunaan wang dari blog ni.




Blog yang menceritakan tentang aktiviti, kehidupan sebagai isteri dan juga ibu dalam setiap entry postnya. Suka walk blogging blog ni. Sebab banyak post entry gambar2 yang cantik. :)



Ju - Pakdi

Aku selalu walk blogging blog ni dari masa ke semasa. Blog yang banyak memberikan informasi tentang tips pengurusan kewangan, pengurusan hutang, hartanah dan jugak tentang cashflow. Banyak info berguna yang boleh didapati dalam blog ini.


Ini antara 10 blog yang dari masa ke semasa yang aku suka walk blogging hinggalah ke saat ini. Banyak lagi blog2 yang best tapi kesemua blog yang disenaraikan di atas adalah berdasarkan pilihan peribadi yang aku rasa layak untuk dinobatkan sebagai Malaysia Best Blog tahun ni.


Kalau korang nak menang hadiah hadiah hebat ni, sila join contest SEO Malaysia Best Blog 2015 ini dan korang  berpeluang memenangi hadiah hadiah utama yang daebak!  Wang tunai bernilai ribuan ringgit!! Contest SEO ini dianjurkan oleh Ohduit.com


Last but not least, kontest ini berlangsung dari 15 Januari hingga 31 Mac 2015. So, kepada semua blogger yang nak join, tarikh tutup penyertaan ialah pada 18 Februari 2015.

Happy Joining!! 



p/s: Gambar sumber Google.



No comments:

Post a Comment