Nuffnang Ads

Saturday 6 June 2015

Tanda tanda korang seorang tomboy!

Aku ex tomboy. Aku tak malu nak mengaku aku dulu memang ganas, kasar, langsung takde ciri2 keayuan seperti perempuan lain. Hakikatnya, cara hidup, didikan dan persekitaran aku yang banyak dipengaruhi lelaki mungkin punca aku lebih kepada ciri2 tomboy. Pada aku sifat ala2 tomboy ni cuma satu fasa dalam hidup aku. Tapi in the end, ex tomboy macam aku kawin jugak kan? kan? kan?

Ex tomboy happy nak kawin! Ni gambar masa make up untuk majlis bertandang.


Korang adalah seorang tomboy andai:




1- perangai ala2 ganas sikit. Cakap pun takdenye nak cakap perlahan mahupun lembut. Mesti tone suara tu meninggi sikit. 



2- pakaian lebih kepada t-shirt dan jeans. Pendek kata..baju kurung pun sekali sekala je la pakai. Tu pun time raya. Kalau tak haram. Apatah lagi kain batik. Ikat kain batik pun fail haiyaa..



3-Ada masalah berkawan dengan perempuan. Lebih selesa hang out, lepak dan berkawan dgn lelaki. 



4- Korang prefer main bola sepak dari bola jaring. LOL.



5- Kalau bergaduh takdenya nak tarik rambut, swing terus! I mean..bertumbuk..lasak dan tahan kena pukul.



6- Parents korang selalu bebel kat korang perangai mengalahkan jantan. Selalu mak bapak warning nanti takde sapa nak kawin dengan korang Tapi, bebelan tu macam angin lalu jer. Ribut jap, reda. Settle.



7- Make up? Fesyen? Apa tu? Fashion sense bagi korang, selagi selesa dan tak menyusahkan diri, cool enough!



9- Korang pernah ditegur kawan lelaki korang yang korang ni cute, dan disuruh supaya mellow down a bit, tapi korang tak pernah amik pot pasal korang ingat diorang ni cuba nak ejek korang.



10- Beza tomboy dan pengkid, tomboy is straight. Tomboy tidak sepenuhnya berpewatakan seperti lelaki. Tomboy did not hide their boobs!



11- Biarpun tomboy ni nampak mcm tough, tapi masih seorang perempuan.  Keras hati sekalipun, lama2 lembut jugak. Terutamanya bila menyukai seseorang lelaki.



12- Bila seorang tomboy berubah, perubahannya adalah kerana mahu menjadi lebih baik dari sebelumnya. Ataupun, mungkin Sebab meminati seseorang lelaki, maka dia membuat keputusan mahu berubah.



13- By the time tomboy becomes a true women, guys will wow them for good. Remember Bella from Twilight? Edward just can't take his eyes off her! 



14- Pretty girls never a good friend for a tomboy or an ex tomboy. Enemy till the end. True story from experience.



15- Last but not least, tomboy is just a character or a phase, it doesn't really change who you are anyway.  Nothing to be ashamed off. Be yourself.




 And again, ni cuma pendapat aku je la. 



Till then peeps!


3 comments:

  1. Saya memang tomboy.rambutsaya pendek macam artis Korea hahah saya ganas orang nya tapi senang nangis hahahahahahahahaaha

    ReplyDelete