Nuffnang Ads

Friday 7 November 2014

Berakhirnya Good Daughter Hana!

Hua3...semalam habis sudah episod terakhir  Good Daughter Hana! Kalau korang terbaca part 1 entry aku pasal citer ni, then ini adalah entry after the drama has ended.



Honestly speaking..aku rasa macam blur jap lepas citer ni dah habis. Bayangkan 2 bulan sebelum ni tak pernah miss tengok drama ni dari kul 10 malam hingga 11.40 malam kat One HD, pas ni..aku tak tau nak release tension tengok citer apa. Boleh tak?

Even citer ni berakhir dengan happy ending..I still cant get enough of the drama. Anyway, aku kena terima hakikat yang cerita ni dah pun habis. Diganti dengan citer skandal yang mcm The Women's Room yg memang tak best giler. Ches..

Apa yang aku suka sepanjang jadi fan Good Daughter Hana:

1- Mengingatkan aku dan kisah silam aku yang lebih kurang Ha na. Except part menyamar jadi lelaki tu la. Bezanya perangai aku ala2 tomboy sket. That's why drama ni dekat di hati aku.

2-Banyak pengajaran melalui cerita ni. Contohnya, yang jahat memang akan dapat pembalasannya. Itu hukum karma. Tuhan itu maha adil.

3- Aku tak kesian langsung dekat family Chung Ran. Si Ra Gong, Ra Hee..padan muka! Tau nak senang jer. Yang nenek dia pulak..lebih baik dia mati dulu dari datuk  si Ha Na.

4-Duit bukan segala2nya. Sometimes, duit boleh jadi kawan, mahupun lawan. Dalam kes Jang Ha Na, duit adalah kawannya. Dalam kes Tuan Sul, duit adalah musuhnya.

5-Jang Ha Na is a well indeed, a good daughter and inheritor. She has all the quality of a strong , smart women,with the support of  2 great man such as Yoon Chan & Do Hyun by her side, who loves her sincerely.

6-Mak Jang Ha Na memang seorang yang matang dalam mendidik anak2. Good role model as a mother compared to Ra Hee & Ra Gong's mother.

7- Datuk Ha Na seorang yang old fashion. Terlalu terikat dengan tradisi tapi in the end terpaksa mengakui yang kebolehan  dan bakat Ha Na dalam menguruskan perniagaan keluarga setanding lelaki. Akhirnya, terpaksa mengaku yang Ha Na memang layak jadi Chef diraja.

8-Tiada diskriminasi antara lelaki dan wanita. Like wise said, "In a battle to a death, there are no men & women". Well said.

9-Ra Hee seorang wanita yang bijak, namun tersalah langkah dek ketamakan dirinya sendiri.

10-Compared to Do Hyun, Yoon Chan lebih matang, lebih melindungi, lebih sayangkan dan lebih menghargai Ha Na. Sebab tu aku suka Ha Na dengan Yoon Chan. The chemistry is there. XD.




P.S: Sumber gambar Google.




No comments:

Post a Comment