Nuffnang Ads

Monday 7 April 2014

Andai suami jauh lebih muda..

Yeah baby..lama gak aku tak mengupdate blog buruk dan kecilku ini ya? Busy dengan kerja dan personal life melayan suami.. ..pfft! Ok, enough about that.

Entry yang ni actually dah lama aku nak post, tapi disebabkan time nak buat entry ni jer, aku dok cover topik lain..tup2 lupa. So, memandangkan otak tengah agak tepu nak buat entry apa, so, aku pikir eloklah habis entry yang dah lama tersadai ni haa...

Seperti topik diatas, korang kisah tak andai suami lebih muda dari korang? kisah tak? kisah tak? Kisah? tell me why? Kalau tak kisah, tell me about it as well...heh. Well, if you ask me, I dont mind at all. Sebab, husband aku 7 tahun lebih muda dari aku and his wisdom... makes him more older than me. Masuk tahun ni aku dah 30 tahun. Sudah jadi 3 series maa..(haiya..) I dunno. Entah, everytime kitaorang keluar, orang mesti cakap aku lagi muda dari dia, padahal aku lagi tua dari dia.Maybe sebab husband aku ni muda2 lagi dah ada uban kot (abg syg..jgn mare ek..wink..wink). Tu pasal orang selalu salah sangka. Even dia muda sekalipun, aku tak pernah kisah tergugat ke apa ke..sebab, lelaki ni kalau tua ke..muda ke..tetap lelaki, tetap ketua keluarga. Kita still lagi kena dengar cakap dia. Even dia muda pun, banyak benda yang dia lebih tahu dari aku. Plus, even gaji dan jawatan aku lagi tinggi dari dia..balik rumah, he's still my boss that I need to serve. Although sometimes tu ada gaduh2 manja, garang jugak la..sebab aku ni kan pemarah orangnya. Tapi, gaduh pun tak lama..selalu aku jugak yang kena pujuk balik. HAHAHAHA.

Having said that, ada setengah orang (refer to gegirls) yang preferences dia tak suka lelaki muda. Tak kisahlah. Maybe ada yang anggap kalau lelaki lebih muda, sebaya jika dijadikan suami tak matang lagi. But, yang ini subjektif la wei. Tengok orang jugak. Even kalau orang tu lagi muda dari kita tapi lebih bijak dan berpengalaman, aku still lagi consider dia tua dari aku. Sebab, compared to age & knowledge, knowledge is older than age, don't you think? Age is just numbers, so why making it such a big deal? Ada jugak umur dah nak masuk pertengahan 30-an, tapi, tak matured langsung! self confident rendah dan pemalu tak bertempat, pastu asyik suruh isteri jer yang buat keje atau settlekan something. Baik tukar jantina la ek lepas tu. Sangat tak macho ok. I have dated guys which is older than me, same age with me and a little younger than me. And guess what, nothing good happens. Chemistry is not there. And, I know they don't accept me the way I am.

From my experience, husband aku adalah orang keempat dan yang terakhir. Officially, and yes, aku ni bukannya baik sangat pun, biasala..zaman muda2  banyak benda bodoh2 yang pernah aku buat dan bila sampai di tahap ni dan berkahwin, bila aku imbas balik zaman jahiliyah dulu2..rasa kelakar pun ada. But then..it's our way of life..i did make mistake and stupid decision but then ...belajar dari pengalaman. So far, aku happy sgt lepas berkahwin. Hidup lebih terurus dan bersyukur dapat seorang husband yang terima aku seadanya dan sangat memahami. :)

Muda ke tua ke, terpulang pada diri sendiri. Kalau dah suka nak buat macam mana. Yang tua pun nampak lawa cam Song Hye Gyo..takpun cam Emma Maembong. Cute ape..Ahaks. Again, age is just numbers. Yang penting adakah dia terima kita seikhlas hati. Tu yang paling penting.

Yang bestnyer dapat suami muda ni..jiwa sentiasa muda gitu..hahaha. I dunno about other people but sometimes its fun sekali sekala ikut jiwa orang2 muda ni ha..nak berekreasi ke, beriadah ke, buat lawak ke,...ada je benda2 lawak yang best yang kita leh layan. Heh.

Last but not least, kalau suami muda, so long dia adalah ketua keluarga, hormatlah. Yela,...sometimes maybe ada benda yang dia buat kita tak leh nak terima due to kita lebih dulu makan garam, but then try support him in the other way around. Lagi satu, suami sukakan isteri yang boleh beri pendapat dan matang dalam membuat keputusan. Even aku ni pun jenis yang gedik jugak kengkadang bak kata husband aku..mengada2, (eleh..dia pun sama), still, when the time comes which I need to be serious & matured, I will be. Biasalah..dgn husband tercinta je la kita leh dok mengada2 ni kan...Heh.

Me, My Aishiteru & my niece
Till then peeps! Ciao!


p/s: pendapat hanya luahan penulis semata2.

No comments:

Post a Comment