Nuffnang Ads

Sunday 18 January 2015

Food: Magnum Cafe Malaysia

Akhirnya dapat jugak aku merasa makan Magnum high class *rolls eye* kat Mid Valley tu hah hari ni...setelah berminggu2 tunggu nak makan kat situ..Excited ? Yeah!!

Magnum cafe KL


Hari ni macam biasa..orang cuti aku "part time" buat keje dari pagi sampai ke petang. So..balik keje tadi aku terus dok ajak husband aku singgah Mid Valley sat. Ye lah dah alang2 area Bangsar dan kebetulan hari ni kat Mid Valley tak sesak. 

Sampai je...pergh...tak pernah tak kena beratur kalau nak merasa makan Magnum kat sini..punya la ramai orang..

Aduyai..jauh lagi daa...


Dah masuk kat dalam ni ...lagi la kena beratur..alahai...

Kat sini kalau nak makan, either kita makan yang take away ataupun boleh dine in kat situ. Tapi..for starters, aku dengan husband aku decide utk take away. So..kita boleh pilih samada nak perisa vanilla ataupun coklat. Aku dengan husband pilih perisa vanilla. So, once korang dah pilih aiskrim mana yang korang nak..sila pilih 3 jenis toppings yang berbeza pulak..

RM20.00!

Magnum 1 - Rose petals, gold nugget & chopped almond
Magnum 2 - chopped almond,pistachio & Oreo



Aku - dip in milk chocolate, topping, rose petals, gold nugget dan chopped almond. Pastu disira pulak dengan milik chocolate.

Husband- dip in milk chocolate, toppings, chopped almond, chopped pistachio dan Oreo. Inilah rupanya.


Waiter2 kat sini memang ramah2 belaka. Semuanya senyum je hoh don't worry..memang diorang treat kita like a real guest!..macam akak ni..

Cara2 membuat toppings Magnum

Ok..sekarang meh kitaorang testing makan pulak!!


Actually rasa dia memang macam rasa Magnum yang biasa kita beli kat shopping mall takpun kat mana2 kedai runcit mahupun 7-Eleven tu hah.. bezanya ..bila kita makan version yg ada toppings ni rasanya sedap dan unik la..apalagi kalau korang pilih toppings letak chili flakes..manis dan pedas...macam mana rasa dia ek?? 

So far..boleh tahan la..untuk ais krim toppings yang berharga RM9.90 gitu. Macam toppings aku, rasa sedap la jugak, cuma bila termakan rose petals tu ada rasa cam liat2 sikit. Pastu kalau nak makan benda ni..pastikan kengkawan, BFF, boyfriend, girlfriend mahupun laki bini korang sporting habis. Sebab ...makan benda ni confirm comot. Dah tak comel jap. Selalu2 lah tanya diorang ni..ada benda tersekat kat gigi ke...bibir berselumuih ke...comot ke..hape ke..jangan berat mulut ek. Nanti kang ada kesan2 yg tak diingini. Hihihi..

Reason being aku nak gi try jugak rasa Magnum kat cafe ni just for experience. Ok la jugak. Even lenguh, jenuh dan boring beratur panjang giler. Sebab aku memang suka benda2 baru macam ni. Sekali sekala boleh la kalau nak sesaja makan snek *high class* macam ni kan...And..another thing..dapat spend quality time dengan husband aku.. :)

Magnum..ko memang sedap..tapi..kitaorang kebulur ni hoh..so peace yeah..Wong Solo next!!

Tapi..in the end...kitaorang tetap singgah makan kat Wong Solo..sebab..even Magnum memang sedap...rasanya..makan ayam penyet Wong Solo lagi sedap dan kenyang kot...XD




P/S: Pendapat hanya luahan penulis semata2.



No comments:

Post a Comment